خبر ساز

بروزترین خبر های ایران و جهان

خبر ساز

بروزترین خبر های ایران و جهان

۳ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فرش پازیریک

فرش پازیریک چیست؟

در هر کشور و تمدن آثار هنری بسیاری وجود دارد که در این میان هنر قالی بافی یکی از هنرهای منحصر به فرد ایرانیان است

و از گذشته تاکنون یکی از منحصر بهفردترین فرش های جهان به حساب می آید فرش پازیریک یکی از انواع منحصر به فرد فرش دستباف است که سابقه بسیار طولانی دارد و به طور کلی می توان گفت افتخار ایرانیان است.

فرش پازیریک قدیمی

تاریخچه فرش پازیریک

فرش پازیریک یکی از قدیمی ترین فرش های جهان است که سابقه ای بسیار کهن دارد. این فرش در سال 1328 میلادی کشف شد.

از شخصی به نام رودنکو در مکانی به نام پازیریک در مرز مغولستان و در میان کوههای آلتای. مطالعات روی فرش پازیریک نشان می دهد که قدمت این فرش به 2500 سال پیش باز می گردد و برای پوشاندن اسب استفاده می شده است.

فرش بازسازی شده پازیریک

این فرش شباهت های زیادی با طرح دوره هخامنشی دارد و همین امر سبب شده تا متخصصان آن را به دوره هخامنشی و قرن 5 و 4 قبل از میلاد نسبت دهند.تحقیقات نشان می دهد ایرانیان اولین قوم در جهان بوده اند که قالیچه هایی بافته اند. و این نشانگر قدمت قالیبافی در ایران است.

فرش پازیریک ایرانی است

هنگام مطالعه تاریخچه فرشهای پازیریک ، سوالی که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش بیاید این است که چرا بسیاری از مردم معتقدند که تمدن اصلی این فرش به ایران برمی گردد و گفته می شود هنرمندان ایرانی این نوع فرش را بافته اند؟

شواهد زیادی در مورد ایرانی بودن این اثر وجود دارد. یکی از مهمترین آنها نقاشی هایی است که می توان روی این فرش مشاهده کرد.در ادامه در مورد این نقاشی ها بیشتر صحبت خواهیم کرد. و اگر به آن نگاه کنید در خواهید یافت که این فرش قطعاً یکی از هنرهای ایرانی است.

از طرف دیگر با وجود شباهت طرح این فرش با تخت جمشید ، می توان ایرانی بودن آن را درک کرد ، زیرا همانطور که می دانید نقش برجسته های تخت جمشید به نگرش سیاسی و اجتماعی هخامنشیان و شباهت زیاد آن اشاره دارد. به فرش پازیریک نشان می دهد که این فرش ایرانی است.

  • clubnews clubnews
  • ۰
  • ۰

یکی از خنده دارترین تصورات غلط در مورد “عشق واقعی” این است که شما باید نیمه گمشده خود را پیدا کنید. یعنی شخصی در این دنیا وجود دارد که شما را تکمیل می کند. روابط خوب به روابطی گفته می شود که در آن اختلافات زیاد بین دو نفر به درستی مدیریت شود. برای سیاست ، غذا ، پول ، تربیت فرزندان و …

 

تقریباً همه دوست دارند رابطه خود را ارزیابی کنند و برخی افراد معمولاً رابطه خود را با دو نفر با رابطه دو نفر با یکدیگر مقایسه می کنند. س questionsالات متداولی که اغلب به ذهن خطور می کنند این است که آیا رابطه آنها شاد است یا سالم.

 

۷ علامت که نشان می دهد شما بهترین رابطه را در زندگی خود دارید

مطمئناً همه می توانند این را احساس کنند و خوشبختی و رضایت خود را بسنجند ، اما گاهی اوقات تصور غلط منجر به توهم می شود. اگرچه هیچ راهنمای یکنواختی وجود ندارد ، تعدادی استاندارد وجود دارد که روابط شاد تقریباً هر روز آزمایش می کند. کسانی که رابطه ای سالم و شاد دارند مشترکات زیادی دارند.

 

۱٫ می توانید در مورد ایده ها و نظرات خود صحبت کنید

روابط شاد بیشتر مربوط به روابط صحیح است و وقتی بتوانید به راحتی درباره تفکر خود صحبت کنید ، یک رابطه عالی خواهید داشت. در چنین رابطه ای ، شما از گفتن حقیقت و ابراز عقیده نمی ترسید و از اینکه طرف مقابل را ناراحت کنید ، نمی ترسید و از طرف دیگر ، او به همان راحتی در بیان عقیده خود راحت است. هر دوی شما باید از این آزادی برای بیان آنچه در ذهن شما می گذرد برخوردار باشید.

 

۲. شما آزادی لازم را برای خود دارید

حتی اگر آنقدر عاشق باشید که حتی برای مدت کوتاهی دلتان برای یک دیگر تنگ شود ، باز هم جای خودتان را دارید و می توانید بدون رقیب خود هر کاری را که می خواهید انجام دهید.

 

یک رابطه سالم و خوشبختانه رابطه ای است که در آن هر دو طرف اوقات خود را داشته و گاهی اوقات برای مدتی از یکدیگر فاصله می گیرند تا اینکه دوباره به هم برسند ، هر دو متهم و آماده برای یک رابطه بهتر و قوی تر. یک رابطه سالم به این معنی است که به خودتان وقت بدهید تا یکدیگر را از دست بدهند. اگر می توانید با دوستانتان بیرون بروید بدون اینکه شوهرتان هر پنج دقیقه به شما بگوید که کجا هستید ، چه کاری انجام می دهید و چه وقت بازگشت خواهید کرد ، پس رابطه خوبی دارید.

نشانه‌های یک رابطه شاد و سالم در زندگی

۳٫ رابطه خود را همانطور که هست دوست دارید

نشانه یک رابطه ناخوشایند این است که شما ناراضی هستید و می خواهید به زودی همه چیز تغییر کند و متفاوت شود. وقتی رابطه شما شاد و سالم باشد ، آن را همانطور که هست دوست خواهید داشت و منتظر اتفاق نمانید. شما آنچه را که هستید پذیرفته اید و شوهرتان نیز شما را همانگونه که هستید پذیرفته است و انتظار ندارید که بخشی از شخصیت خود را متناسب تغییر دهید و از او نیز انتظار ندارید.

۴٫ شما با هم تصمیم می گیرید

در روابط خوب ، دو طرف با هم تصمیم می گیرند. این بدان معناست که شما در موقعیتی قرار نخواهید گرفت که مثلاً همسرتان تصمیمات بزرگ زندگی را برای هر دوی شما اتخاذ کند ، مانند محل زندگی ، نحوه تغییر خانه یا مواردی از این دست. اگر رابطه شما خوب و مناسب است ، باید تصمیمات ریز و درشت را با هم بگیرید و افکار و عقاید خود را به یکدیگر اطلاع دهید.

۵٫ شما رابطه متعادلی دارید

روابط نامتعادل می تواند استرس زیادی به یک شریک زندگی وارد کند. در روابطی که یک طرف تمام کارهای خانه را انجام می دهد در حالی که طرف دیگر فقط مسئول درآمدزایی است ، این یک رابطه آشفته خواهد بود. روابط هنگامی که تعادل برقرار باشد شادتر و سالم تر می شوند ، این امر گاهی به معنای تسلیم شدن و تحمل یکدیگر است.

 

۶٫ به هم اعتماد دارید

اگر بین دو نفر بی اعتمادی وجود داشته باشد ، این رابطه ادامه نخواهد یافت. اگر بتوانید به شریک زندگی خود اعتماد کنید و همه چیز را به او بگویید و او باشد ، رابطه بسیار خوب و دلپذیری خواهید داشت. همچنین می توانید به او اعتماد کنید که هیچ کاری برای ناراحتی شما انجام نداده است. اعتماد نتیجه احترام است و وقتی شما و همسرتان به یکدیگر احترام بگذارید و به آن اعتماد کنید ، رابطه شما خوشحال و راضی کننده خواهد بود.

https://safir-ac.ir/نشانه%e2%80%8cهای-یک-رابطه-شاد-و-سالم-در-زندگی/

  • clubnews clubnews
  • ۰
  • ۰

آیا شما با یک دروغگو ازدواج کرده اید؟ اگر چنین است ، پس احتمالاً با بی اعتمادی ، کینه و عصبانیت در رابطه خود به دلیل دروغ روبرو هستید. این مقاله را بخوانید تا بدانید چگونه با یک شوهر دروغگو برخورد کنید. درک اینکه چرا شوهرتان دروغ می گوید بسیار دشوار است. همچنین ، هنگام ازدواج ، با یکدیگر عهد و پیمانی از عشق ، وفاداری و صداقت می بندید. پس چرا در زندگی با زنی روبرو می شوید که حقیقت را نگوید؟

 

دروغ می تواند احساس خیانت در شما ایجاد کند. اگر متوجه شدید شوهرتان دروغ می گوید ، باید واکنش خود را نیز در نظر بگیرید ، زیرا همچنین ممکن است رفتار شما احتمال دروغ گفتن دوباره همسرتان را کم یا زیاد کند.

 

اگر همسرتان دروغ می گوید ، خجالت کشیدن و جلوگیری از دردسر یک چیز است و دروغ گفتن برای جلوگیری از درد و ناراحتی شما چیز دیگری است. دانستن انگیزه شوهرتان برای دروغ گفتن در مورد نحوه واکنش و اینکه آیا باید او را ببخشید و چگونه مهم است.

 

چرا مردم دروغ می گویند؟

به نظر می رسد یک دروغ در برنامه ریزی سیستم ما وجود دارد ، و این از همان سنین پایین شروع می شود ، حتی یک کودک دو ساله نیز می تواند دروغ بگوید که می فهمد قدرت کلمات چقدر شگفت انگیز است!

 

دروغ ممکن است به معنای آسیب رساندن به شخص دیگر نباشد ، اما اغلب اوقات مثر است. برخی از افراد به عنوان نوعی دفاع از خود دروغ می گویند. برخی از افراد برای فرار از مجازات و نزاع ، یا پذیرفته شدن در یک گروه ، یا رسیدن به خواسته های خود دروغ می گویند.

 

اکثر ما دروغ می گوییم. به عنوان مثال ، اگرچه می بینیم که کفش های جدید دوستمان اصلاً زیبا نیستند ، اما می گوییم بسیار عالی هستند. ما در مورد مصاحبه های شغلی دروغ می گوییم تا شانس استخدام خود را افزایش دهیم. ما به فرزندان خود دروغ می گوییم ، به عنوان مثال قول می دهیم در صورت انجام کار صحیح برای آنها بستنی بخریم ، اما می توانیم بعداً آنها را فراموش کنیم!

با همسر دروغگو چه کنیم؟

ما به طور طبیعی تمایل داریم از رفتار اعضای خانواده خود تقلید کنیم. اگر ما در محیطی بزرگ شده باشیم که دروغ گفتن قابل قبول و طبیعی است ، به احتمال زیاد رفتارهایی مانند بزرگسالان را انجام خواهیم داد.

 

اما فقط شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا یک دروغ کوچک قابل قبول است ، به ویژه هنگامی که صحبت از همسرتان می شود. به عنوان مثال ، یک مرد ممکن است به همسرش بگوید که در یک زمان خاص برمی گردد ، اگر از نظر منطقی بازگشت در آن زمان برای او امکان پذیر نباشد ، این مرد ، تنها مشکل این است که او نمی داند چگونه زمان را درست تخمین بزند در غیر این صورت او واقعاً می خواهد به خانه خود برود! و هیچ دروغی وجود ندارد

 

دانستن این تفاوت در تعیین نحوه برخورد با همسری که به سادگی نیاز به یادگیری مهارت های مدیریت زمان دارد بسیار مهم است. فردی که دروغ می گوید زیرا مجبور است کاری را انجام دهد که به شما نگوید ، به روشی کاملاً متفاوت احتیاج دارد.

خطوط و مارک ها را بکشید

صبور بودن با برخی دروغ ها می تواند منجر به مشاجره یا آرامش خاطر در خانه شود. اما اگر شوهرتان سعی کند چیزی را پنهان کند چه می کنید؟ آیا تصمیم دارید دروغ ها را به چالش بکشید؟ شاید به جدایی فکر می کنید؟ یا شاید به دنبال راه حل هایی هستید به امید اینکه دروغ شوهرتان به زودی پایان یابد؟

 

برخی از افرادی که دروغ شنیده اند ممکن است نتوانند بر واکنش ها و احساسات خود غلبه کنند و احساس خیانت کنند. در این موارد بهتر است از یک مشاور حرفه ای کمک بگیرید.

بررسی کنید آیا واکنش شما در برابر گفتار و رفتار همسرتان او را ترغیب به دروغ گفتن نمی کند؟ شاید وقتی شوهرتان از یک دورهمی با دوستانش به خانه می آید ، با سخنان آتشین شما در مورد میزان نفرت شما از دوستانش روبرو شود. بنابراین او یاد می گیرد که اگر وقت خود را با دوستانش بگذراند ، آن را از شما پنهان می کند و دروغ می گوید.

https://safir-ac.ir/با-همسر-دروغگو-چه-کنیم؟/

  • clubnews clubnews