خبر ساز

بروزترین خبر های ایران و جهان

خبر ساز

بروزترین خبر های ایران و جهان

  • ۰
  • ۰

آمارها نشان می دهد که مردم کانادا تقریبا تمام روز و مردم آمریکا حدود ۸ ساعت در روز تلویزیون تماشا می کنند. اگر تماشای برنامه های دیگر مانند شبکه نمایش خانگی،

منبع:
https://sandalikhabar.ir/tv-stand-2021/

فیلم های سینمایی و ویدئوهای یوتیوب، فیسبوک و فیلم های نتفلیکس و … را هم جزو آمار بیاوریم باید بگوییم که تقریبا نصف بیشتر وقت مردم در طول شبانه روز جلوی تلویزیون می گذرد. یک تلویزیون خوب هنگامی کامل می شود که بر روی میز مناسبش قرار داده شود و زیبایی دکوراسیون داخلی را تکمیل کند.



اصلی ترین وظیفه میز تلویزیون، نگه داشتن تلویزیون است اما وظایفش به همین جا ختم نمی شود. هدف نهایی این است که پکیج میز و تلویزیون به گونه ای باشد که بتوان به راحتی جلوی آن نشست و از تماشای فیلم در کنار دوستان و خانواده لذت برد. با خواندن این راهنمای خرید میز تلویزیون می توانید چند قدم به این هدف نزدیک تر شوید.

انتخاب سایز مناسب میز تلویزیون

در اغلب خانه ها مناسب ترین مکان برای قرار دادن تلویزیون اتاق نشیمن است. این اتاق مکانی برای وقت گذرانی، تماشای سریال های مورد علاقه، تماشای اخبار و بازی های ویدیویی است. گرچه فاکتورهای زیادی مانند شکل ظاهری یا جنس  در انتخاب یک میز تلویزیون مناسب وجود دارد اما تنها فاکتوری که قبل از خرید حتما باید به آن دقت کرد سایز است.

بل از خرید میز تلویزیون به این نکته توجه داشته باشید که حتی اگر میز تلویزیون دلخواهتان را پیدا کردید و از نظر رنگ و طرح و حتی تناسب اندازه با محیط خانه یکی بود، در خرید آن کمی تعلل کنید تا از مناسب بودن سایز میز تلویزیون با خود تلویزیون هم مطمئن شوید.

راهنمای خرید میز تلویزیون

اندازه میز تلویزیون نسبت به ابعاد تلویزیون

 اندازه هایی که در لیست ابعاد تلویزیون در کاتالوگ نوشته شده است اندازه واقعی دستگاه نیست و به اندازه صفحه اشاره دارد، حال آنکه در مورد میز تلویزیون اینگونه نیست و ابعادی که به آن اشاره می شود طول میز است. تلویزیون های جدید به خاطر حالت قوسی شکل و مدل حاشیه شان ابعاد متفاوت و معمولا بیشتری از آنچه بر روی جعبه ذکر شده است دارند. تلویزیون های جدید هم به گونه ای طراحی شده اند که ارتفاع تلویزیون ۵۶ درصد عرض آن است. عدم توجه به این نکته ممکن است منجر به خرید میزی کوچک تر از ابعاد مناسب تلویزیون شود و خریدار را به دردسر بیاندازد. نگران نباشید، برای خرید میز تلویزیون مناسب نیاز به داشتن مدرک دکترای ریاضی نیست! کافی است به نکاتی که در ادامه ذکر خواهد شد توجه کنید.

اندازه گیری صحیح تلویزیون

برای اندازه گیری عرض واقعی تلویزیون کافی است متر را از سمت چپ بر رو قسمت خارجی قاب تلویزیون بگذارید و تا انتهای سمت راست ببرید. عدد به دست آمده عرض واقعی تلویزیون شما است.

قدم بعدی انتخاب ارتفاع مناسب برای قرار گیری تلویزیون است. محققین می گویند بهترین مدل برای تعییر ارتفاع این است که خط دید شما در وسط صفحه تلویزیون باشد. رعایت این فاصله نه تنها تجربه تماشای تلویزیون را لذت بخش تر می کند بلکه در طولانی مدت آسیب کمتری به چشم های شما خواهد زد.

برای اندازه گیری ارتفاع باید یک متر بردارید و سر آن را بر روی زمین قرار دهید بر روی مبل روبروی تلویزیون بنشینید و متر را تا خط فرضی چشم های خود بکشید. عدد به دست آمده باید تا قسمت وسطی و مرکزی تلویزیون شما بیاید.

راهنمای خرید میز تلویزیون

فاصله  محل نشستن تا تلویزیون

فاصله محل نشستن تا تلویزیون نکته دیگری است که هنگام انتخاب میز تلویزیون و محل قرار گیری آن باید به آن توجه شود. فاصله مناسب از تلویزیون هم به اندازه صفحه آن بستگی دارد. فرمول کلی این است که فاصله نشستن باید دو برابر اندازه صفحه نمایش تلویزیون باشد.  برای مثال اگر تلویزیون خانه ۶۰ اینچی است فاصله مناسب برای نشستن جلوی آن ۱۲۰ اینچ یا ۳ متر است.

در جدول زیر اندازه های مناسب برای داشتن فاصله مناسب از هر اندازه صفحه نمایش ذکر شده است

اندازه اتاق تلویزیون

اندازه اتاقی که تلویزیون شما در آن قرار دارد هم نقش بسیار مهمی در تعیین اندازه میز تلویزیون دارد. اگر خانه و در نتیجه اتاق شما کوچک است می توانید به میزهای مناسب گوشه دیوار گذاشتن و میزهای چرخ دار هم فکر کنید. هر دوی این گزینه ها در کنار زیبایی، جای کمتری نسبت به مدل های معمولی می گیرد. البته میزهای کوچک هم می تواند جزو گزینه ها باشد.

راهنمای خرید میز تلویزیون

نصب تلویزیون بر روی دیوار

امروزه دیگر میزهای تلویزیون تنها وسیله ای برای نگه داشتن تلیویزیون نیستند و کاربردهای دیگری هم دارند. اگر به کاربردهای اضافی میز نیاز ندارید می توانید تلویزیون را به کمک پایه های مخصوص به دیوار نصب کنید. این پایه ها در دو مدل ثابت و چرخشی قابل تهیه هستند. با وجود نصب تلویزیون بر دیوار اگر میز تلویزیون هم تهیه شود، می تواند نقش نگه دارنده دستگاه های دیگر و حتی دی وی دی ها را برعهده گیرد.

راهنمای خرید میز تلویزیون

وسایل روی میز را در نظر بگیرید

معمولا وسیله های که رو یا درون میز تلویزیون قرار می گیرند به خود تلویزیون محدود نمی شوند. دستگاه پخش دی وی دی و سی دی، کنسول های بازی، وسایل دکوری و هرچیز دیگری که قرار است روی میز قرار بگیرد باید هنگام خرید در نظر گرفته شود. حتی هنگام خرید بهتر است به دستگاه های جدیدی که ممکن است در آینده خریداری کنید هم در نظر بگیرید.

راهنمای خرید میز تلویزیون

انعطاف پذیری

اکثر افراد در همان ابتدا جای میز تلویزیون را مشخص می کنند و آن را تغییر نمی دهند اما برخی هم به ایجاد تنوع علاقه دارند. برای این دسته افراد میزهایی با قابلیت تغییرابعاد و مدل و جابه جایی گزینه مناسبی است. این مدل میز ها هم برای خانه های کوچک انتخاب خوبی هستند. بعضی از میزها قابلیت جا به جایی و تغییر اندازه طبقات را دارند که می توان بر حسب نیاز مدل طبقه ها را تغییر داد.

تعداد کابل ها را در نظر بگیرید

اکثر میز ها برای عبور کابل جای مشخص دارند اما اگر اسپیکر یا دستگاه های اضافی داشته باشید احتمالا برای مرتب کردن کابل هایشان به دردسر خواهید افتاد. اگر تعداد دستگاه های مورد استفاده شما زیاد است دقت کنید تا حتما میزی خریداری کنید که محفظه مخصوص و جدا برای کابل ها داشته باشد.

چه مدل میزی بخریم

میز تلویزیون چیزی بیشتر از یک وسیله ساده است زیرا تلویزیون نقطه کانونی هر خانه ایست. یک میز مناسب میزی است که بتواند تعادلی مناسب بین زیبایی و کاربردی بودن ایجاد کند. هنگام انتخاب میز تلویزیون باید به نکاتی مانند قدرت و دوام، جا به جایی، اشغال فضا و دسترسی آسان توجه شود در ادامه این موارد را دقیق تر بررسی خواهیم کرد. روزهای نبود تنوع رنگ و مدل در بازار به سر آمده است. امروز دیگر تنها انتخاب ممکن یک میز مشکی ساده نیست. میزهای تلویزیون در طرح ها، جنس ها و رنگ های بسیار متنوعی در بازار وجود دارند.

البته مدل میز مناسب برای هر خانه ای بسته به مدل خانه، اندازه آن، اندازه تلویزیون و بودجه افراد متفاوت است. در ادامه به محبوب ترین مدل های میز تلویزیون اشاره خوایم کرد:

میز ال سی دی

میزهای تلویزیون های ال سی دی برای تحمل وزن این تلویزیون ها طراحی شده اند. البته معمولا این تلویزیون ها به کمک پایه بر روی دیوار نصب می شود و بقیه دستگاه ها درون میز جای می گیرند. اما اگر قرار باشد خود تلویزیون هم بر روی میز قرارگیرد مانعی ندارد و میز می تواند به راحتی وزن تلویزیون را تحمل کند.

راهنمای خرید میز تلویزیون

میز پلاسما

میزهای مخصوص تلویزیون های پلاسما معمولا بزرگ تر و سنگین تر هستند. این میزها به گونه ای طراحی شده اند که توان تحمل وزن بالا را داشته باشند. البته هر مدل میزی که محکم و با عرض زیاد باشد می تواند برای تلویزیون های پلاسما هم استفاده شود.

 

  • ۰۰/۰۹/۱۶
  • clubnews clubnews

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی