خبر ساز

بروزترین خبر های ایران و جهان

خبر ساز

بروزترین خبر های ایران و جهان

  • ۰
  • ۰

اندازه مانیتور برای شخصی که بیشترین زمان را صرف بازی می کند بسیار مهم است. راهنمای خرید مانیتور گیمینگ مانیتور بزرگ به گیمر احساس غوطه ور شدن در بازی می دهد، به خصوص اگر مانیتور دارای عملکرد منحنی باشد. اما در خرید مانیتور گیمینگ بسیار هوشمند باشید و از خرید مانیتور بسیار بزرگ خودداری کنید. زیرا در این صورت لازم است کاربر فاصله بیشتری با مانیتور داشته باشد. این باعث می شود جزئیات تصویر و متن کوچک بی اهمیت باشد.

نسبت تصویر در مانیتور بازی

نسبت عرض به ارتفاع مانیتور را نسبت تصویر می گویند. برای مثال دارای نسبت تصویر 16 به 9 با وضوح فول اچ دی یا 1080p است. برای انجام کارهای مختلف، باید نسبت های متفاوتی داشته باشیم. به عنوان مثال: برای کارهای اداری، نسبت تصویر 4 به 3 کافی است.

اندازه صفحه نمایش

اکثر نمایشگرها معمولاً بین 23 تا 32 اینچ هستند، اما می‌توانید گزینه‌هایی برای اندازه‌های کوچکتر و بزرگ‌تر نیز در این محدوده پیدا کنید. مانیتورهای 27 اینچی از محبوب ترین مانیتورها در بین مصرف کنندگان هستند. چون نه خیلی بزرگ هستند و نه خیلی کوچک و قیمت خیلی بالایی هم ندارند. با این حال، اگر به فضای بیشتری برای برنامه های خود نیاز دارید، بهتر است یک مانیتور 32 اینچی خریداری کنید.

مانیتورهای فوق عریض مناسب ترین مانیتورهای بازی هستند

این نوع مانیتورها دارای نسبت 21 به 9 می باشند مانیتورهای Ultra-Wide گزینه خوبی برای فعالیت های مختلف مانند بازی، برنامه نویسی و گرافیک هستند. زیرا میدان دید بیشتری را برای چشم فراهم می کنند. مانیتورهای فوق عریض مانیتورهایی هستند که نسبت تصویر بالاتری نسبت به مانیتورهای معمولی دارند. مانیتورهای معمولی اغلب دارای وضوح 16: 9، 3: 2 و 4: 3 هستند. اما مانیتورهای عریض دارای نسبت تصویر 21: 9 یا 32:10 هستند و زاویه دید وسیع تری به شما می دهند.

وضوح مانیتور بازی

رزولوشن به تعداد پیکسل های تصویر اشاره دارد. هرچه این عدد بیشتر باشد، در واقع تصویر واضح‌تر خواهد بود، اما به خاطر داشته باشید که مانیتور بازی نیازی به رزولوشن خیلی بالایی ندارد، زیرا کارت گرافیک با افزایش وضوح، سرعت بازی را کاهش می‌دهد. رزولوشن پیشنهادی برای تماشای بازی ها 2560 در 1440 پیکسل است.

سرعت به روز رسانی

در طول بازی حدود 60 یا 70 تصویر یا حتی بیشتر در ثانیه نمایش داده می شود. اما این تغییر آنقدر سریع است که چشم انسان نمی تواند آن را درک کند و تصور می کند که تصاویر در حال حرکت هستند. برخلاف وضوح، برای مشاهده حرکات نرم‌تر باید نرخ تازه‌سازی بالایی داشته باشید. به همین دلیل است که در حال حاضر تولیدکنندگان زیادی وجود دارند که مانیتورهایی با نرخ تازه سازی بالای 60 هرتز توسعه داده و به بازار عرضه کرده اند.

زمان پاسخ مانیتور بازی

زمان لازم برای حذف فریم قبلی و نمایش فریم جدید را زمان پاسخگویی می گویند. زمان واکنش قبلاً حدود 16 میلی ثانیه بود، اما اکنون حدود 4 میلی ثانیه است. کارت های گرافیک صحنه های شلوغ را با سرعت کمتری نسبت به صحنه های یک دست پردازش می کنند. یک مانیتور نرخ تازه سازی ثابت گاهی فریم قبلی را تکرار می کند تا یک فریم جدید ظاهر شود و گاهی فریم بعدی را زمانی که فریم نیمه رنگ شده است نشان می دهد! به همین دلیل است که در صحنه های شلوغ احساس می کنیم که تصویر عقب مانده است و در صحنه های ساده گاهی شاهد برش های افقی در تصویر هستیم.

  • ۰۰/۰۸/۱۸
  • clubnews clubnews

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی