خبر ساز

بروزترین خبر های ایران و جهان

خبر ساز

بروزترین خبر های ایران و جهان

۸ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ارسال ایمیل بسیار ساده است ، فقط برای ارسال ایمیل به GMail مراحل زیر را دنبال کنید. در این آموزش ، هر کجا که سوالی دارید ، در بخش نظرات به اندازه کافی سوال برای ما ارسال کنید تا به آن پاسخ دهیم.

باید شروع شود

آموزش ارسال ایمیل در جیمیل

1. ابتدا به gmail.com بروید یا اینجا را کلیک کنید.

2. نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و بر روی دکمه ورود کلیک کنید. اگر Gmail ندارید ، به راحتی می توانید Gmail داشته باشید. فقط به آموزش ایجاد Google Email (Gmail) مراجعه کنید.

3. پس از تایپ در گوشه بالا سمت چپ ، روی گزینه نوشتن کلیک کنید.

4. فرم ایمیل در پایین سمت راست باز می شود.

در این فرم کافی است آدرس ایمیل شخصی را که می خواهید در قسمت 1 برای او ایمیل ارسال کنید (در عکس بالا نشان داده شده است) بنویسید ، و در قسمت 2 ، موضوع ایمیل را بنویسید و در قسمت 4 متن ایمیل را بنویسید

نکته ای که در این فرم باید به آن توجه کنید این است که می توانید به طور همزمان برای چندین نفر ایمیل ارسال کنید. فقط آدرس ایمیل آنها را جدا کنید ، برای مثال hamid@salimi.com ، hossein@salimi.com. در این حالت می توانید هر تعداد نفر که می خواهید از طریق ایمیل ارسال کنید.

نکته دیگر این است که اگر می خواهید برای چند نفر ایمیل ارسال کنید ، اما آنها متوجه نشده اند که این ایمیل برای چند نفر دیگر ارسال شده است ، کافی است که آنها را در قسمت BCC وارد کنید ، که با شماره 3 در تصویر نشان داده شده است در بالا.

نکته دیگر این است که شما می توانید پرونده یا پرونده هایی با ابعاد حداکثر 25 مگابایت را با ایمیل خود برای مخاطب خود ارسال کنید ، کافیست روی عکس پایین فرم کلیک کرده و یک یا چند پرونده را انتخاب کنید.

  • clubnews clubnews
  • ۰
  • ۰

رفتارهای ما بر اساس چیزی است که روانشناسان آن را «اصل لذت» می‌نامند. اصل لذت، نیروی اصلی است که انسان را وامی‌دارد به دنبال کسب رضایت فوری برای نیازها، خواسته‌ها و کشش‌های خود باشد. دنبال کردن هدف‌های بلند مدت، کار سختی است زیرا پاداش و رضایت فوری دربر ندارد.

چگونه با انگیزه بمانیم؟ 

 

آیا تا به حال برای‌تان پیش آمده که برای رسیدن به هدفی، تلاش زیادی کرده باشید؟ مثلا کم کردن وزن اضافی‌تان، تمام کردن یک برنامه‌ی آموزشی و یا کسب یک مهارت ارزشمند؟ اگر چنین است پس حتما چالش‌های دنبال کردن یک هدف بلند مدت را خوب می‌شناسید.

 

ما انسان‌ها به طور ذاتی در جستجوی چیزهایی هستیم که لذت و رضایت فوری به ما بدهند.

 

رفتارهای ما بر اساس چیزی است که روانشناسان آن را «اصل لذت» می‌نامند. اصل لذت، نیروی اصلی است که انسان را وامی‌دارد به دنبال کسب رضایت فوری برای نیازها، خواسته‌ها و کشش‌های خود باشد. دنبال کردن هدف‌های بلند مدت، کار سختی است زیرا پاداش و رضایت فوری دربر ندارد.

 

به دنبال اهداف بلند مدت رفتن ما را در وضعیت انتظار قرار می‌دهد و وقتی کامروایی و خوشنودی به تاخیر می‌افتد – چیزی که دقیقا خلاف طبیعت انسان است – انگیزه ضعیف شده و از میزان تلاش‌ها کم می‌شود. برای برنده شدن، باید به سختی تلاش کنید، فداکاری کنید و از همه مهمتر، صبر داشته باشید.

 

برای غلبه بر افت اجتناب ناپذیر انگیزه که جزء ناگزیر بیشتر دست‌آوردهای بزرگ است، باید به مسیری که شروع کرده‌اید پایبند و وفادار بمانید. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود ما پیگیر هدف‌های خود نباشیم اما عامل اصلی دست از تلاش کشیدن ما، کمبود انگیزه است. با انگیزه ماندن، کلید ادامه‌ی مسیر برای رسیدن به هدف است، مخصوصا وقتی که پیشرفتی نمی‌بینیم یا درجا می‌زنیم.
با گفتن این جمله خداداد عزیزی سالن رفت هوا! 32 تومن بده همین الان ببین!

کدوم ارز دیجیتال رو بخریم تا بیش از 500درصد سود کنیم؟ سریع ثبت نام کنید


 

پیگیری هدف بلند مدت، تلاشی غیر شهودی است است که دقیقا خلاف ذات بشر است.

 

به جای جنگیدن با این پروسه، بهتر است خودتان را با آن وفق دهید تا به تدریج در جریان خواسته‌ها و گرایش‌های ذاتی‌تان قرار بگیرید. اما چگونه؟

 

خیلی هم سخت نیست. در ادامه سه راه ساده به شما توصیه می‌کنیم که کمک‌تان می‌کند در جریان پیگیری اهداف بلند مدت خود، با انگیزه و امیدوار باقی بمانید.

 

۱. همیشه پیروزی‌های کوچک‌تان را جشن بگیرید، مهم نیست چقدر کوچک و جزئی هستند 

شادی کردن بابت موفقیت‌های کوچک به شما کمک می‌کند تا سیستم پاداش‌خواهی فوری‌تان را راضی نگه دارید. مغز شما به این پیروزی‌ها نیاز دارد و این پیروزی‌ها باید تکرار شوند. در کتاب «اصل پیشرفت»، نوشته‌ی ترزا آمابیل و استیو کرامر، آمده است از پیروزی‌های کوچک برای لذت و به هیجان آوردن خودتان استفاده کنید. این دو نویسنده، مطالعه‌ای روی ۲۳۸ کارمند از هفت شرکت مختلف انجام دادند و تاثیر موفقیت‌های کوچک و جزئی را بر موفقیت‌های بزرگ‌تر و طولانی‌مدت‌تر مورد ارزیابی قرار دادند.

  

این محققان به اکتشافات مهمی رسیدند. آنها دریافتند شناخت و پیگیری دست‌آوردهای کوچک روزمره، باعث تقویت روحیه و انگیزه‌ی این کارمندان شده بود، احساسات مثبت‌شان را بیشتر کرده و نگرش و رویکردی مساعدتری نسبت به سازمان، همکاران و کارشان پیدا کرده بودند. روانشناسان دریافتند، هر نوع دست‌آوردی – کوچکی‌اش مهم نیست – می‌تواند مدار پاداش مغز ما را فعال کند. وقتی این مدار فعال می‌شود، هورمون‌های مهمی ترشح می‌شوند که به ما احساس غرور و رضایت می‌دهد.

 
پیشنهاد ویژه
بیتوتهاز سیر تا پیاز سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال آموزش و مشاوره,آموزش حسابداریآموزش جامع هوشمندی کسب و کاربلیط هواپیمادیگه بلیط هواپیما گران نخر

بی انگیزه گی

برای غلبه بر افت انگیزه باید به مسیری که شروع کرده‌اید پایبند و وفادار بمانید‎

 

۲. پیش بروید و هر نقطه‌ی عطفی را خوب بررسی کنید 

روند پیشرفت‌تان را بررسی کنید، چند دلیل برای این کار وجود دارد؛ اول اینکه به شما این امکان را می‌دهد تا به مرور زمان پیشرفت‌تان را ببینید و متوجه آن شوید. دوم اینکه به شما اجازه می‌دهد با دقت بررسی کنید چه چیزی مفید است و چه چیزی بیفایده. در مسیرتان با عادات بد، اشتباهات و کمبود انگیزه‌هایی مواجه خواهید شد. اگر عادت کنید که مکررا بازخوردها را بررسی کنید، احتمال رسیدن به موفقیت بیشتر شده و بهتر می‌توانید از انحراف از مسیر اصلی پیشگیری کرده و هر وقت لازم بود سازگاری‌های لازم را انجام دهید.

 

کارشناسان توصیه می‌کنند راهی پیدا کنید که بتوانید به طور جدی و موشکافانه، روند پیشرفت‌تان را بازبینی کنید. استفاده از اپلیکیشن‌هایی چون Coach Me، یک راه بسیار عالی برای دقت در عادات و شادی بابت تغییرات کوچک است. می‌توانید شیوه‌ی بررسی هفتگی را در پیش بگیرید و همه چیز را طی هفته‌ای که گذشته مرور کنید. مطمئن باشید در خلال این بررسی‌ها، کلیدها و راهکارهای مفیدی خواهید یافت که جلوی موانع و لغزش‌های احتمالی را بگیرید. 

 

۳. دست از سرزنش خودتان بردارید، اشتباه و شکست، اجتناب‌ناپذیر است 

همه‌ی ما دچار اشتباه می‌شویم و وقتی سعی داریم به چیز بزرگی برسیم، گاهی زمین می‌خوریم؛ این اتفاق بخشی از فرایند رفتن به دنبال آرزوهای بزرگ است. به جای تمرکز روی شکست، از آن درس بگیرید و آن را تبدیل به امتیازی جهت موفقیت‌تان کنید؛ بله کلیشه‌ای است اما و.اقعیتی است که ارزش بارها تکرار کردن را دارد. یاد بگیرید که خودتان را ببخشید، بلند شوید و به جلو حرکت کنید. اینکه یک روز وسوسه شدید سه عدد دونات بخورید، دیر از خواب بیدار شدید و یک جلسه از باشگاه را از دست دادید یا در امتحان مردود شدید، حادثه‌ای است که تعیین کننده‌ی موفقیت شما نیست، انرژی دوباره کسب کنید و حرکت کنید.

  • clubnews clubnews
  • ۰
  • ۰

چگونه صبح زود بیدار شویم و سحرخیز باشیم؟ یا اصلا چرا باید صبح زود بیدار شویم؟ همه ما شنیده‌ایم و می‌دانیم که تقریبا یکی از عادت‌های تمامی افراد موفق صبح زود از خواب بیدار شدن است. گویی با کمی تنبلی کردن و دیر از خواب بیدار شدن بخش مهمی از روز را از دست می‌دهیم و از تمامی افراد جامعه ورقیبان فرضی و واقعی در دنیای سراسر رقابت جا می‌مانیم.

چگونه صبح زود بیدار شویم؟

واقعا چرا باید صبح زود از خواب بیدار شویم و اگر تصمیم به صبح زود بیدار شدن گرفتیم چگونه در خود عادت سحر خیز بودن و صبح زود بیدار شدن را به وجود بیاوریم؟ بسیاری از ما مجبوریم که صبح‌ها زود از خواب برخیزیم و مشغول فعالیت شویم. پس چه باید کرد؟ در این مطلب 10 نکته‌ای که سحرخیزی شما را تضمین می‌کند را خواهیم خواند. با رعایت این نکات، بی دردسر سحرخیز شوید.

صبح زود بیدار شدن

چرا نمی‌توانیم زود بیدار شویم؟
مشکل کار اینجاست که اکثر ما از بیدار شدن زودتر از زمانی که واقعاً مجبور به این کار می‌شویم متنفریم و این حس آشنایی برای اکثریت ماست. اگر شما هم به ایده‌ی صبح زود بیدار شدن و عادت کردن به این کار علاقه دارید، اما با شنیدن صدای ساعت از مواجه شدن با یک روز جدید احساس انزجار می کنید، نگران نباشید.

به کارگیری استراتژی های بسیار ساده‌ی زیر به شما کمک می کند هر روز مثل فنر از رختخواب خود بیرون بپرید، روز خود را بهتر آغاز کنید و از مزایای سحرخیزی لذت ببرید.

چگونه صبح زود از خواب بیدار شویم؟
برای صبح زود بیدار شدن لازم است که قدم به قدم پیش بروید. بهترین متد برای تغییر ساعت خواب بدن روش پله‌ای و قدم به قدم است. اما منظور از روش پله ای چیست؟ فرض کنید هر روز صبح عادت دارید که ساعت 10 یا 11 قبل از ظهر از خواب بیدار شوید. (یا حتی 8 بیدار می‌شوید و می‌خواهید آن را به 6 نزدیک کنید) همه ما می‌دانیم که ساعت 10 بیدار شدن به طور کلی باعث نابود کردن روز کاری شما خواهد شد. پس باید تغییری در ساعات خواب خود به وجود بیاورید. اینکه تصمیم بگیرید به یکباره ساعت 11 را به 6 صبح تبدیل کنید عملا غیر ممکن و اگر هم یک یا دو روز این کار را انجام دهید بلند مدت از آن تبعیت نخواهید کرد چرا که جسمی و روحی آمادگی آن را ندارید.

اما در روش پله ای به این صورت عمل می‌کنیم که: 2 هفته را به عنوان دو هفته‌ی هدف در نظر بگیرید در این 14 روز روزانه هر رزو و به مرور 10-15 دقیقه زودتر بیدار شوید. اگر همین کار را به مدت 14 روز متوالی انجام دهید در پایان هفته دوم 3 ساعت و نیم عادت خواب خود را جلو انداخته اید. در صورت نیاز این تکنیک را به 3 هفته یا حتی یک ماه ارتقا دهید.

این تکنیک بایستی در دوره طولانی مدت انجام شود. در صورتی که در یک روز 3 ساعت زودتر از خواب بیدار شوید، سردرد و بی‌حوصلگی به سراغتان می آید و احتمالا روز بعد به همان عادت دیر از خواب بیدار شدن بر می‌گردید. پس برای تاثیر طولانی مدت بایستی بدن را کم کم و با آرامش تغییر داد. نکته مهم اینجاست که یک فرد بالغ باید 6 الی 8 ساعت خواب مفید داشته باشد. پس برنامه‌ریزی برای به موقع خوابیدن و تا دیر وقت بیدار نماندن هم مکمل این هدف و برنامه ریزی شما خواهد بود. (1)

1. از شب قبل شروع کنید
پژوهش های بسیاری میان خواب REM و میزان انگیزه ی فرد در طول روز ارتباط معناداری یافته‌اند. خواب REM به مرحله ای از خواب گفته می‌شود که با حرکات سریع چشم همراه است و شخص در آن رویا می‌بیند. اگر استراحت شما از کیفیت لازم، و همچنین چندین چرخه خواب REM برخوردار نباشد، سطح انگیزه و انرژی تان هنگام بیدار شدن و برخاستن از رختخواب هنگام صبح پایین خواهد بود.

یکی از راه‌های مقابله با این مشکل این است که برنامه‌ی منظمی برای پیش از خواب خود داشته باشید که شما را برای استراحتی با کیفیت آماده کند. برخی از راهکارهایی که کارآفرینان موفق برای به خواب رفتن و حفظ کیفیت خواب خود مورد استفاده قرار می‌دهند از این قرار اند:

مصرف کافئین را محدود کنید: ایلان ماسک، مؤسس تسلا و اسپیس اکس، اعتراف می‌کند زمانی تمام روز نوشیدنی‌های کافئین دار مصرف می‌کرده است، اما در حال حاضر مصرف آن را حد اکثر به یک تا دو لیوان در روز کاهش داده است تا به این ترتیب بتواند بهتر بخوابد.
از وسایل الکترونیکی دوری کنید: قرار گرفتن در معرض روشنایی نمایشگر موبایل، تبلت یا لپتاپ درست قبل از خواب، می‌تواند بر الگوهای خواب بدن شما اثر منفی داشته باشد. به همین دلیل است که آریانا هافینگتون، یکی از مؤسسین و سردبیر هافینگتون پست، هنگام خواب موبایل خود را در اتاق دیگری می‌گذارد.
مطالعه قبل از خواب: بیل گیتس، هر شب پیش از خواب یک ساعت (معمولاً بیوگرافی، کتاب های تاریخی، و نشریات دوره‌ای) مطالعه می‌کند تا بتواند بهتر به خواب برود.
2. شب‌ زنده‌ داری را ترک کنید
دکتر سلبی هریس، متخصص خواب در مرکز پزشکی مونتفور می‌گوید، اختلال خواب، توجیه این نکته است که گاهی پس از 8 ساعت خواب احساس می‌کنیم فقط 4 ساعت خوابیده‌ایم. معمولاً اگر ساعت چرخه‌ی خواب ما رد شود، 5 تا 7 مرتبه بیدار شدن در طول شب امری عادیست؛ و پس از این بیدار شدن‌ها دوباره به خواب می‌رویم و اغلب این بیدار شدن‌های کوتاه را به خاطر نمی‌آوریم. اما مادامی که سن بالاتر می‌رود، یک یا دو مورد از این بیدار شدن‌های شبانه را به خاطر می‌آوریم، اما تکرار و تعدد آن‌ها منجر به احساس کسالت در صبح می‌شود، که دلیل آن خوابی از هم گسیخته است. بعلاوه، متخصصان دانشگاه جان هاپکینز دریافتند که تاثیر خواب منقطع بر خلق‌ و خو به طور کلی بسیار ناخوشایندتر از مشکلات مرتبط با کم خوابی است. بنابراین 6 ساعت خواب کامل فرد را پرانرژی‌تر و سرزنده‌تر از 8 ساعت خواب منقطع نگه می‌دارد.

3. محل مناسب برای خواب
ایجاد فضایی مناسب نیز به کیفیت خواب کمک می کند. اتاق خواب خود را تا حد ممکن تاریک کنید، روی ساعت زنگدار خود را به سمتی دیگر برگردانید و اگر در منطقه‌ای پر سر و صدا زندگی می‌کنید می‌توانید از دستگاه‌های تولید کننده‌ی صداهای محیطی یا وسیله‌ای مثل پنکه برای پوشش دادن این سر و صدا ها استفاده کنید.

4. خواب سالم داشته باشید
دکتر جیمز ویات، مدیر مرکز پزشکی دانشگاه شیکاگو معتقد است، اگرچه کوبیدن روی دکمه‌ی ساعت زنگ‌دار مانند این است که هر روز صبح کلید بخت‌آزمایی را فشرده‌اید، اما صدمات آن به مراتب بیش‌تر از فواید آن است. هنگامی که فرد در حال بیدار شدن است، بدن هنوز در حالت سکون، رکود ذهنی و جسمی به سر می‌برد که پس از 15 دقیقه از بین می‌رود.

به خواب رفتن دوباره شما را به خوابی سبک و از هم گسیخته فرو می‌برد، که البته خواب سودمندی نیست! و مجدداً پس از به صدا در آمدن زنگ ساعت برای بار دوم بدن به حالت سکون پس از بیداری فرو می‌رود. تکرار زنگ ساعت و خواب دوباره منجر به احساس گیجی بیشتری نسبت به بیدار شدن در دفعه‌ی اول می‌شود.

بعلاوه، لورا وندرکم، مولف کتاب من می‌دونم او چه می‌کند و اغلب افراد موفق پیش از صبحانه چه می‌کنند، می‌گوید، خاموش کردن زنگ ساعت و خوابیدن دوباره مقداری از انرژی فرد را می‌رباید، اما آگاه باشید که ذخیره‌ی انرژی روزانه‌ی ما محدود است. افراد موفق زنگ ساعت را خاموش نمی‌کنند تا دوباره بخوابند، بلکه آن را سیخونک کوچکی قلمداد می‌کنند که آنها را از رختخواب بلند می‌کند.

بیشتر بخوانید: 4 نکته برای بهتر خوابیدن
5. بعد از بیدار شدن، فعالیت‌های لذت بخش داشته باشید
تله‌ایی که اکثر افراد در آن گیر می‌افتند این است که فعالیت‌های صبح را بر حسب "بایدها"، همچون دویدن، انتخاب می‌کنند، حال آنکه باید فعالیت‌هایی خوشایندتری را برگزینند. این امر نه تنها اهدافی که در روز در پیش دارید را نابود می‌کند، بلکه سحرخیزی که به خودی خود سخت است را عذاب‌آور می‌کند.

وندرکم می‌گوید، انسان قادر به تحمل رنج طولانی مدت نیست، پس اگر قصد ورزش دارید، ورزشی را بیابید که آنقدر به آن علاقه‌مند باشید که حتی به خاطر آن ساعت کوک کنید. حتی شغلی را برگزینید که انگیزه‌ی کافی برای بیدار شدن به قصد آن را داشته باشید. بهتر است به خاطر خودمان به فعالیت‌هایی که از آن لذت می‌بریم بپردازیم، نه به کارهایی که مجبور به انجام آن هستیم.

بیشتر بخوانید: 8 کاری که افراد موفق صبح‌ها انجام می‌دهند
6. ببینید چرا صبح زود بیدار شدن برای شما مهم است
ایجاد هر نوع تغییری بدون دانستن علت اهمیت آن در وهله‌ی اول، برای افراد دشوار است. چرا صبح زود بیدار شدن برای شما اهمیت دارد؟ چرا می‌خواهید صبح‌ها بازده بیشتری داشته باشید؟ آیا فکر می‌کنید عادت کردن به سحرخیزی در نهایت به کاهش وزن و بهبود ترکیب اندامتان کمک خواهد کرد و باعث می‌شود در طول روز اعتماد به نفس و انرژی بیشتری داشته باشید؟

شاید هم زود بیدار شدن را راهی برای بهره‌مندی از وقت بیشتر می دانید؛ وقتی که می توانید آن را برای انجام کارهایی که دوست دارید صرف کنید (مثل مطالعه، نوشتن، و یا مراقبه). اگر بدانید چرا می خواهید صبح زود بیدار شوید، خواهید دید که تغییر برایتان آسانتر خواهد شد.

سحرخیز شدن

7. از دکمه‌ی «اسنوز SNOOZE» استفاده نکنید
معمولاً صبح‌ها چند بار از دکمه‌ی اسنوز Snooze گوشی و یا ساعت زنگدار استفاده می کنید؟ شاید تصور کنید وقتی ساعت زنگ می‌خورد، چند دقیقه خواب بیشتر می‌تواند احساس خوبی به شما بدهد، اما واقعیت درست خلاف این است. استفاده از دکمه ی اسنوز شما را خسته‌تر می‌کند. این کار چرخه‌ی خواب شما را بر هم می‌زند و باعث می‌شود تمام طول روز احساس خستگی و خواب آلودگی داشته باشید.

علاوه بر این، وقتی اولین کاری که در آغاز روز جدید انجام می‌دهید فشردن دکمه‌ی اسنوز است، عملاً روز خود را با تعلل آغاز کرده اید. این کار پیامی به ناخودآگاه شما می‌فرستد مبنی بر اینکه حتی برای بیرون آمدن از رختخواب هم از خودفرمانی لازم برخوردار نیستید و این، شروع خوبی برای یک روز تازه نیست.

چطور از دکمه‌ی اسنوز استفاده نکنیم!
چطور باید عادت استفاده از دکمه‌ی اسنوز را ترک کرد؟ برای این کار می‌توانید ساعت یا موبایل خود را جایی دور‌تر از تخت قرار دهید، به گونه‌ای که برای خاموش کردن زنگ آن مجبور باشید از رختخواب خود بیرون بیایید. پیشنهاد دیگر این است که دکمه‌ی اسنوز ساعت خود را با چسب یا هر شیوه‌ی دیگری از کار بیندازید. به این ترتیب دیگر شانس استفاده از آن را نخواهید داشت.

8. عادات صبحگاهی خود را «به آرامی» تغییر دهید
تغییر یکباره‌ی عادات صبحگاهی با مثلاً 4 صبح بیدار شدن در حالی که در حالت عادی تا ظهر می خوابیدید، می‌تواند پیروی از این برنامه‌ی جدید را برایتان غیر ممکن یا حداقل بسیار دشوار کند.

در عوض، روی تغییرات کوچکی کار کنید که بتوانید کم کم بر شدتشان بیفزایید. این کار به شما انگیزه‌ی بیشتری می‌بخشد، تمرکزتان را افزایش می‌دهد، آرامش شما را بالا می‌برد و کمک می‌کند راه درست برای دست یافتن به تغییرات پایدار را یاد بگیرید.

برای مثال، اگر در حالت عادی ساعت 7 صبح بیدار می‌شوید، برای فردا ساعت خود را روی 6:45 تنظیم کنید. وقتی به بیدار شدن در ساعت 6:45 عادت کردید، 6:30 را امتحان کنید. هر بار ساعت بیدار شدن خود را تنها 15 دقیقه عقب بکشید و به این ترتیب تقریباً بدون هیچ زحمتی قادر خواهید بود هر روز صبح زود بیدار شوید.

9. فعالیت‌هایی را برای صبح انتخاب کنید که از انجام دادنشان لذت می‌برید
بیدار شدن پیش از طلوع آفتاب به خودی خود دشوار است، چه برسد به اینکه بخواهید در این زمان به کارهایی بپردازید که علاق‌ای به انجامشان ندارید. این باعث می‌شود برنامه ی جدید برایتان حکم شکنجه را پیدا کند. به همین دلیل است که باید برنامه‌ی صبح‌های خود را با فعالیت‌هایی پر کنید که واقعاً به آنها علاقه دارید. کارهایی که باعث می‌شوند نسبت به خودتان احساس بهتری پیدا کنید و جهت بهتری به زندگی‌تان بدهید.

از جمله فعالیت‌هایی که انجامشان در صبح اول وقت برای خیلی‌ها لذتبخش و سازنده است می توان حرکات کششی، مدیتیشن، شکرگزاری، و وقت گذراندن با دیگر اعضای خانواده را نام برد. برای خودتان فهرستی تهیه کنید که کشش لازم برای بیرون کشیدن شما از رختخواب را داشته باشد و روز خوبی برایتان رقم بزند.

10. تهیه‌ی لیستی از کارهای روز بعد در ساعت ناهار
هنوز روز به اتمام نرسیده و شما از ما می‌خواهید راجع به فردا فکر کنیم؟ واقعیت این است که هر چه به انتهای روز نزدیک می‌شوید، احتمال و انگیزه‌ی اینکه حقیقتاً درباره‌ی کارهای فردا فکر کنید کم‌تر می‌شود.

هر چه زودتر برنامه‌ریزی کنید، بهتر است. سلیک معتقد است ساعات حول و حوش ناهار بهترین زمان است، همین امر موجب می‌شود تا روز بعد را با نظم و ترتیب بیشتری آغاز کنید و از احساس پریشانی و بی‌برنامگی روز خلاص ‌شوید. او می‌گوید، از این همه شفافیت در تصمیم‌گیری و بهره‌وری موثر از زمان متعجب خواهید شد. بدین ترتیب صبح‌ها با هراس از خواب بیدار نمی‌شوید، زیرا چیزی برای هراس وجود ندارد.

  • clubnews clubnews
  • ۰
  • ۰

8 تمرین موثر تا بیاموزیم چگونه صبور باشیم ؟
چگونه صبور باشیم ؟
افراد صبور همیشه و همه جا صبر پیشه می‌کنند و این صبر کردن فقط محدود به یک مقطع نیست در واقع زندگی افراد صبور به صبر پیوند خورده است.
صبر باعث می‌شود استرس و اضطراب از زندگی شما دور شود.

اگر می‌خواهیم صبور باشیم، باید همیشه و همه جا، صبر پیشه کنیم و اگر نمیتوانیم اینطور عمل کنیم پس نمیتوان گفت آدمی صبور هستیم. در مقاله «8 تمرین موثر تا بیاموزیم چگونه صبور باشیم؟» به بررسی راههای تقویت صبر و بردباری خواهیم پرداخت.

تعریف صبر چیست؟
صبر در لغت به معنای حبس و باز داشتن است. هرگاه کسی خویشتن را از فعل اختیاری باز دارد، صبر کرده است.
صبر ، مقاومت آدمی در راه تکامل در برابر انگیزه‌های شر‌آفرین، فساد‌آفرین و انحطاط‌آفرین است.
صبر یعنی مقاومت و ایستادگی، مقاومت در برابر بلایا، درمیدان جنگ و در مصائب.

در همین ابتدا پیشنهاد می‌شود، حتما ویدئوی زیر را در رابطه با صبر ببینید.


ویدئو مربوط به سریال انگیزشی سی روز تا پیروزی می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

در چه مواقعی باید صبور بود؟
در برابر وظایف خود صبور باشیم:
همه افراد در زندگی وظایفی بر عهده دارند مانند وظایف نسبت به زندگی و خانواده، وظایف دینی و... .
قطعا رعایت وظایف کار آسانی نخواهد بود، پس باید در برابر وظایف قوی و صبور بوده تا به مقصد رسیم. اصلا همین صبر هم وسیله رسیدن به هدف است و هم اینکه هدف است. یعنی هم قرار است در نهایت صبور شویم و هم اینکه برای خوب بودن باید صبور باشیم چرا که هر چه در برابر وظایف صبور تر باشیم، در راه موفقیت نیز از سختی‌ها و استرس‌های کمتری رنج می‌کشیم.

در برابر حرف‌ها تاب بیاوریم و صبور باشیم:
خیلی وقت‌ها افراد دیگر و نزدیکانمان حرف‌هایی میزنند که از نظر ما خیلی خوشایند نیستند و خیلی دوستشان نداریم ولی باید بدانیم حرف حرف است! افراد معمولا خیلی مراقب حرف‌های خود نیستند و در اکثر مواقع سخنانی فکر نشده می‌گویند. اگر بتوانیم با این مسئله کنار بیاییم و ذهنمان آماده شنیدن بدی‌ها هم باشد، دیگر این حرف‌ها خیلی برایمان سنگین نخواهند بود.

صبر کردن

اگر هم حرف ها باعث رنجش شما شدند و شما را ناراحت کردند بهتر است کمی کوتاه بیایید و صبر به خرج دهید، خیلی از مواقع صبوری کردن در این شرایط مانع بسیاری از درگیری‌ها می‌باشند. صبور بودن و صبوری کردن استرس و اضطراب شرایط محیطی را از بین می‌برد.

صبر و بخشش در موقعیت‌های سخت:
همیشه در زندگی کسانی هستند که خواسته یا ناخواسته با تو بدی خواهند کرد. ممکن است کاملا حق با شما باشد و این حق را دارید که در برابر ظلمی که به شما شده ایستادگی کنید، ولی صورت انسانی و منطقی‌تر آن این است که قلب ما آن قدر بزرگ باشد که بدی را با خوبی و خوشی جواب بدهیم.
صبور بودن در موقعیت‌های سخت زندگی این امکان را به شما می‌دهد تا بهترین تصمیم‌ها را بگیرید و در عین حال روابط آرام‌تر و بهتری با دیگران برقرار کنید و از سلامت عمومی بالا‌تری برخوردار باشید و از ناخوشی‌های استرس و اضطراب به دور باشید.

این مقاله را هم بخوانید: اهمیت عزت نفس به قدری زیاد است که کمبود آن سبب می‌شود دائم خود را با دیگران مقایسه کنیم. این مقاله در جهت افزایش عزت نفس به شما کمک می‌کند.

تصور کنید یک جلسه مهم کاری دارید، زود‌تر از همیشه از خانه خارج می‌شوید، در بین راه تصادفی رخ می‌دهد که منجر به ترافیکی سنگین می‌شود، این تجربه از جمله موقعیت‌هایی است که کنترلی بر آن ندارید. ممکن است دچار اضطراب شوید یا تمام مدت عصبانی باشید، به زمین و زمان بد و بیراه بگویید و مدام دستتان روی بوق باشد یا شاید خونسردی خود را حفظ کنید و بپذیرید که باید مدت زمانی صبر کنید تا ترافیک باز شود، تماسی بگیرید تا دیر رسیدن خودتان را اطلاع بدهید.
قطعا با صبر کردن و روش دوم روز خود را راحت‌تر سپری خواهید کرد.

اینستاگرام علی میرصادقی

مولفه‌های صبر را بشناسید:
اگر می‌خواهید به صبر دست پیدا کنید باید مولفه‌های صبر را بشناسید. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مولفه‌های صبر ، اصل پذیرش است. باید با خود کنار بیایید و بپذیرید بسیاری از اتفاقات خارج از کنترل شما می‌باشد و کار زیادی از شما بر نمی‌آید. قطعا شرایط همیشه پایدار نیست و تغییر خواهد کرد و اتفاق‌هایی که شما را رنج می‌دهند پایان خواهند یافت و فقط مقطعی از زندگی شما را درگیر خواهند کرد.
بهتر است بدانید شما تنها نیستید و اتفاقات ناگوار برای هر فردی ممکن است رخ دهد و در این مواقع شما باید صبور باشید و تحمل به خرج دهید تا شرایط ناگوار بگذرند.

فواید صبر داشتن:
صبور

اگر فرد زود‌رنجی هستید و خیلی زود عصبی می‌شوید بهتر است به زندگی خود نگاه کنید و نعمت زندگی را غنیمت شمارید و ببینید شما به دنیا آمدید تا از آن استفاده کنید.
در حالی که تداوم یافتن اضطراب، تنش و عصبانیت مقدار زیادی از انرژی شما را هدر می‌دهد و شما را از اهدافتان دور می‌کند. برعکس این موضوع افراد عجول هستند که اغلب دچار تنش روانی می‌شوند. اگر شخصیت عجولی دارید لازم است رفتار خود را تغییر دهید تا به آرامش بیشتری دست یابید. تغییر رفتار‌های چندین ساله کمی سخت به نظر می‌رسند؛ با انجام تمرین‌هایی که در ادامه ذکر کرده‌ایم می‌توانید صبر را در خود افزایش دهید و صبور بودن را تقویت کنید.

علت پرخاشگری و بی‌صبری چیست؟
عوامل موثر بر بی‌صبری و پرخاشگری را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:
چه کسانی موجب بی‌صبری و پرخاشگری اند؟

چه چیزهایی موجب بی‌صبری و پرخاشگری است؟

در دسته اول می‌توان گفت در موارد زیادی پرخاشگری و خشم نسبت به شخص مورد علاقه تجربه می‌شود. همچنین دوستان و آشنایان نزدیک نیز از عوامل خشم بوده‌اند.

در باب دسته دوم می‌توان گفت علت، حول ناکامی‌ها، نیاز‌ها و خواسته‌های فرد می‌چرخد که این عوامل عبارتند از:

جلوگیری از رفتار هدفمند

تحقیر شدن یا مورد تبعیض و یا بی‌مهری قرار گرفتن

مورد فریب‌کاری یا عهد شکنی قرار گرفتن

تحقیر شدن احساسات، ارزش‌ها یا اقتدار واقعی فرد از سوی دیگران

مورد بدرفتاری و بی‌توجهی قرار گرفتن از سوی افراد مهم

صدمه دیدن در نتیجه بی‌توجهی نسبت به خود

رفتار حاکی از بی‌توجهی دیگران

مورد تجاوز بدنی یا کلامی قرار گرفتن

قربانی شدن

چگونه صبور باشیم؟
خوب است بدانید می‌توانید خصلت صبور بودن را در خودتان تقویت کنید:
هرچند صبور بودن امر سختی می‌باشد، مخصوصا در دنیای پیشرفته امروز که شما می‌توانید به راحتی و بدون اندکی صبر با ارسال پیامی تمام خشم خود را به مخاطب خود انتقال دهید. اما اگر اراده کنید، با پشتکار لازم می‌توانید صبر کردن و صبور بودن را تمرین کنید. قبل از تمرین تجدید نظری در روابط خودتان داشته باشید و از افرادی که عینک بدبینی گذاشته‌اند دوری کنید تا بتوانید به زیبایی‌های اطراف خود توجه کنید.

برای افزایش صبر ، خود را برای موقعیت‌های سخت و دشوار آماده کنید:
بپذیرید زندگی پر از فراز و نشیب است و خیلی از مواقع ممکن است اوضاع بر وقف مراد شما نباشد و باید این موضوع را از صمیم قلب بپذیرید. قوی بودن به معنی افزایش سطح تحمل در هنگام رویارویی با مشکلات است و همین امر به شما کمک می‌کند هنگامی که با سختی‌ها و ناملایمات زندگی رو به رو می‌شوید، نه تنها آسیب نبینید بلکه به این موقعیت‌ها به عنوان عاملی برای رشد خود نگاه کنید.

نفس عمیق کشیدن را فراموش نکنید:
صبور بودن

در زمان استرس، نظم تنفس به هم میریزد و نامرتب می‌شود؛ در نتیجه بدن شما اکسیژن کمتری دریافت می‌کند. تنفس عمیق پیامی به مغزتان می‌فرستد که باعث می‌شود سیستم پاراسمپاتیک که فعالیت‌های انسان را در زمان استراحت تنظیم می‌کند فعال شود در نتیجه استرس و خشم کاهش پیدا می‌کند. با همین یک تکنیک ساده می‌توانید در پنجاه درصد مواقع اوضاع را کنترل کنید.

عملکرد مختص به خود را کشف کنید:
هر فردی منحصر به فرد خود آرام می‌شود و راهنمای کلی برای همه یکسان نیست.
برای خودتان زمان بگذارید و به درون خود رجوع کنید و بررسی کنید چه چیزی یا چه فعالیتی باعث ایجاد آرامش درونی شما می‌شود و هر موقع مضطرب یا عصبانی شدید آن تکنیک را به کار ببرید. گوش دادن به موسیقی، ورزش کردن، نگاه کردن به عکس عزیزان، تجسم منظره‌ای زیبا و یا فعالیت منحصر به فرد شما هر کدام می‌توانند مانند دارویی آرامبخش برای شما عمل کنند.

پاشنه آشیل خود را پیدا کنید و قوی‌تر باشید:
زمانی که کنترل و صبر خود را از دست می‌دهید توجه کنید کدام اعضا و یا کدام قسمت از بدن شما بیشتر دچار اضطراب و استرس می‌شود.
در تمرین‌های مدیتیشن به آرام سازی عضلات این قسمت از بدنتان بیشتر بپردازید. سپس به ذهنتان رجوع کنید تا دریابید چه فکری این احساسات را در شما ایجاد کرده است و آیا واقع بینانه است یا خیر؟

حتما بخوانید: مدیتیشن یک تمرین ذهنی و بدنی است که از دیرباز تا به حال در جوامع مختلف جای داشته است. در این مقاله می‌آموزیم که چگونه مدیتیشن کنیم و کیفیت زندگی خود را ارتقا دهیم.

چگونه صبور باشیم

از مسیر هدف خود لذت ببرید:
وقتی برای خود هدفی تعیین می‌کنید و تمام تلاش خود را می‌کنید به هر روشی به مقصد برسید، مسلما سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوید که باعث می‌شود به مرور صبر و حوصله خود را از دست بدهید و حتی نیمه‌های راه ممکن است خسته شده و جا بزنید و همه چیز را رها کنید.
اما اگر برای خود هدف‌های کوچک در جهت رسیدن به هدف نهایی تعیین کنید، احتمال بیشتری وجود دارد تا به موفقیت دست پیدا کنید؛ در نتیجه مسیر هدف برایتان لذت بخش‌تر می‌شود. رسیدن به هدف به صبر و تحمل نیاز دارد پس به صورت تجربی می‌آموزید که صبور باشید چون یک شبه نمی‌توان به همه آرزوها دست یافت.

همه انسان‌ها اشتباه می‌کنند:
هیچ انسانی کامل و بی‌نقص نیست و همه انسان‌ها دچار اشتباه می‌شوند. این را بپذیرید خود شما هم انسانی کامل و بی‌نقص نیستید، پس تمامی انسان‌ها هم مانند شما بی‌نقص و اشتباه نیستند، پس با آرامش بیشتری با خودتان و دیگران برخورد کنید که به صبور‌ شدن شما کمک می‌کند و دیگران را به خاطر هر مسئله‌ای مورد سرزنش قرار نمی‌دهید.

برای خودتان زمان بگذارید:
مشکلات متعددی وجود دارد که ممکن است باعث شوند شما صبر و حوصله خود را از دست بدهید؛ مشکلات شغلی، تحصیلی، تربیت فرزندان، مراقبت از والدین پیر و... همه این عوامل سبب می‌شود که حس کنید گنجایش ظرفیت وجودی شما کمتر شده است. سعی کنید به صورت روزانه یا هفتگی، ساعاتی را با خودتان و برای سرگرمی‌ها و علایق خود اختصاص دهید. با مدیریت زمان می‌توانید به این اهداف دست یابید. برای خود تفریح کنید و به خود آرامش داده و ساعاتی از استرس و اضطراب‌ها به دور باشید

  • clubnews clubnews
  • ۰
  • ۰

مدل لباس مجلسی ۲۰۲۱ با طرح و رنگ های متنوع

لباس های مجلسی دخترانه و زنانه در انواع طرح و رنگ های متنوع موجود می باشند و شما می توانید از بین آن ها با توجه به فرم اندام و سایر ویژگی های ظاهری خود لباسی با تن پوش مناسب را انتخاب کنید و شیک پوش تر از همیشه به نظر برسید.

لباس مجلسی ۲۰۲۱ دخترانه و زنانه

پیراهن شیک مجلسی

طرح های پیراهن مجلسی ۲۰۲۱ زنانه و دخترانه

لباس مجلسی یکی از ضروری ترین لباس ها برای خانم ها و دختران جوان به شمار می رود و بهتر است شما لباسی را برای پوشیدن در مهمانی ها و مجالس انتخاب نمایید تا روی نقاط مثبت اندام تان تاکید داشته و عیب های موجود در فرم اندام شما را بپوشاند.

پیراهن های مجلسی ۲۰۲۱ در انواع طرح های ساده و کار شده موجود می باشد که انتخاب هر یک از آن ها به سلیقه شخصی شما بستگی دارد و اگر شما تمایل دارید در مهمانی ها و مجالس ظاهری ایده آل و آراسته داشته باشید بهتر است پیراهن مجلسی ساده را برای پوشیدن انتخاب نمایید. پیراهن های مجلسی کار شده و طرح دار نیز زیبایی و جذابیت خاص خودشان را دارند و برای خانم های امروزی انتخابی مناسب به شمار می روند.

 

برای تزیین پیراهن مجلسی کار شده از وسایل تزیینی مختلف نظیر سنگ و نگین و تور و پارچه های دانتل یا گیپور استفاده می شود که هر یک از این مدل تزیینات زیبایی و جذابیت خاصی را به پیراهن مجلسی می بخشند.

لباس مجلسی کوتاه لباس مجلسی شیک و زیبا مدل لباس مجلسی زیبا لباس مجلسی خاص

  • clubnews clubnews
  • ۰
  • ۰

والدین ضمن این که مقداری از خصایص خود را به فرزندانشان به طور موروثی منتقل می‌کنند، باید بکوشند شخصیت آن‌ها را طوری شکل دهند که آنان به آسودگی با محیط اطراف و مردم اجتماع خویش سازگاری بیابند و در زندگی روزمره خود دچار مشکلات اساسی نباشند؛ البته این موضوع حائز اهمیت است که از یک پدر و مادر دارای شخصیت متعادل اجتماعی انتظار می‌رود فرزند را از مراحل اولیه تولدش چنان پرورش دهند که در تمام مراحل زندگی دارای شخصیتی انسانی و روحیه متعادل روانی باشد. ما در این مطلب نیز به مواردی که می‌تواند در رشد و تکوین شخصیت کودک تاثیر بگذارد اشاره می‌کنیم، امید است مفید واقع شود.

چگونه کودکانی با شخصیت تربیت کنیم؟

شخصیت از دیدگاه علم روان شناسی به این شکل تعریف شده است؛ شخصیت عبارت است از کل خصوصیات انسان، پس همه افراد در هر سن و موقعیتی دارای شخصیت هستند. به گفته پاره ای از روان شناسان شخصیت از ابتدای تولد تا خاتمه عمر در حال شکل گرفتن و تکامل است و به همین دلیل، هیچ گاه نمی‌توان از آن به عنوان حالتی ثابت و غیرقابل تغییر سخن گفت، در رشد و تکامل شخصیت کودک، عوامل زیادی موثرند و میزان تاثیر این عوامل به میزان توانایی کودک به درک اهمیت این عوامل در ارتباط آنها با خودش بستگی دارد. رشد شخصیت در کودک از ۲ سالگی به بعد آغاز می‌شود. در ماههای اولیه زندگی یک طفل، رشد چشمگیر شخصیتی او قابل توجه است، البته این سرعت رشد در کودکان مختلف متفاوت است.

کودک شخصیت دارد

انسان خواه خردسال یا بزرگسال، به خود و شخصیت خویش علاقه مند است. می‌خواهد همواره مورد احترام دیگران قرار گیرد. شخصیت او خواه در محیط خانه یا مدرسه یا اجتماع محفوظ باشد. این علاقه به حفظ شخصیت در تمام افراد اجتماع دیده می‌شود. شخصیت طلبی جزو ذات هر انسانی است و همه به آن پایبند هستند. هرگز نباید گمان کنیم کودکان کم سن این گونه چیزها را نمی‌فهمند و به آن توجهی ندارند؛ بنابراین باید بپذیریم کودکان هم به نوبه خود مقام و احترام و شخصیتی دارند و بزرگ ترها به خصوص والدین باید این شخصیت را محترم بشمارند. و در حضور دوست و همکلاسی آبروی او را نبرند و به او توهین و جسارت نکنند. اسلام نیز در جمع قوانین خود شخصیت و احترام همه مسلمانان به ویژه کودکان را محفوظ داشته است. در بسیاری از روایات اسلامی به بزرگسالان تاکید شده است شخصیت کودکان را رعایت کنید و هر گاه که بتوانید باید شخصیت کودکان را رشد و تعالی بخشید. بزرگسالان باید در رفتارشان با کودکان دقیق باشند و بکوشند شخصیت فرزندان را رعایت کنند و نباید به عناوین گوناگون آنان را کوبید یا پرده دری کنند و با نگهداشتن حیثیت و مدارا کردن در پرورش و تربیت آنان گام‌های موثری بردارند.

پدر و مادرها الگو هستند

اگر پسری صاحب پدری با شخصیت، مومن و اندیشمند و اجتماعی باشد و اگر مشاهده کند که همه به خاطر مقام والا و سجایای اخلاقی که در پدرش مشاهده می‌شود به او احترام می‌گذارند، بدون شک او نیز سعی خواهد کرد همسان پدر شود. دخترها نیز به همین ترتیب هستند. آن‌ها بسیاری از کارهای مادرشان را تقلید می‌کنند و مادری که دارای رشد شخصیتی مناسب و خوبی باشد دخترش نیز فردی همچون او خواهد شد. البته تاثیری را که محیط و توارث در رشد شخصیتی دارد نباید از یاد برد. تجربه نشان داده است بچه‌ای که پدر و مادرش، آدم‌های بسیار خوب، بامحبت، پرهیزکار و مورد احترام جامعه بوده‌اند. وقتی در محیط بد و نامناسب بزرگ‌شده‌اند، تمام صفات خوب ایشان را از یاد برده و در عوض آنچه را از اطرافیان آموخته بودند در زندگی خود ملاک عمل قرار داده و به کار گرفته‌اند. این نکته حائز اهمیت است که کودک در سنین آغازین و تا رسیدن به مراحلی از تکوین و رشد شخصیت همچنان پدر و مادر و معلم خود را الگو و نمونه برای عمل خود قرار خواهد داد.

چگونه کودک را با شخصیت بار آوریم

بسیاری از والدین پیوسته می‌پرسند رفتار مناسب با کودک باید چگونه باشد تا شخصیت به طور مثبت در او رشد و نمو کند. در اینجا ما مواردی را که الهام گرفته از احادیث ائمه طاهرین علیه السلام و گفته‌های روان‌شناسان است. فهرست وار مطرح می‌کنیم تا با اتکا به مکتب پربار اسلام در رشد صحیح شخصیت کودکان خود، توفیق حاصل کنیم.

چه باید کرد؟

احترام‌گذاری

اساسی‌ترین و ثمربخش‌ترین راه برای رشد شخصیت کودک و برخورداری از استقلال فکری و اعتمادبه‌نفس در زندگی احترام به اوست. کودک از وقتی به دنیا قدم می‌گذارد، با اولین محیط اجتماعی یعنی خانواده روبه رو می‌شود. او به تدریج با اعضای این جامعه یعنی پدر و مادر، برادر و خواهر آشنا می‌شود. اگر کودک از ابتدا احساس کند که در این محیط اجتماعی کوچک احترام افراد محفوظ است، توهین و تحقیر و جسارت در کار نیست، بزرگ تر به کوچک‌تر و کوچک‌تر به بزرگ‌تر احترام می‌گذارد. کم‌کم علاوه بر این که اهمیت احترام‌گذاری را درک می‌کند، خودبه‌خود انسانی محترم و با شخصیت نیز بار خواهد آمد. اگر می‌خواهید فرزندان به شما توهین نکند، باید شما نیز به او توهین نکنید. متأسفانه بسیاری از پدران و مادران از این نکته غافل‌اند و توقع دارند فرزندشان کاملاً" احترام آنان را نگه دارد، درحالی‌که خود هرگز به فکر احترام و شخصیت او نیستند، دائم او را سرزنش و تحقیر می‌کنند و در برابر دوست، همکار و همکلاسی‌اش کوچکش می‌کنند. باید بدانیم آنچه به کودک می‌دهیم همان را پس می‌گیریم.

واگذاری امور کوچک

کودک نیز مانند دیگران دوست دارد در خانه و محیط‌های دیگر، خود را عضوی فعال و موثر احساس کند. او از طفیلی بودن و سربار جامعه بودن بدش می‌آید. از این رو باید به خصوص در محیط خانه برای او هم حسابی باز شود، به او نقشی داده و مسئولیتی به عهده‌اش واگذار شود تا از این طریق احساس شخصیت کند و خود را بی‌اثر نبیند. از این رو لازم است پدران و مادران محترم، در محیط خانه بعضی کارهای ساده و جزیی را به کودکان خردسال واگذار کنند و از آنان مسئولیت بخواهند. این عمل نقش موثری در احساس شخصیت کودکان دارد، آن‌ها را متعهد و مسئول بار خواهد آورد و در امور زندگی ورزیده می‌سازد و به ترتیب در مسئولیت‌های بالاتر نقش بهتری ایفا می‌کند و تجربیات خود را به کار می‌اندازد.

رعایت ادب

برخورد مؤدبانه با فرزندان، اگر چه کم سن باشد نقش مهمی در رشد شخصیت و احترام فرزندان دارد. متأسفانه بسیاری از پدران و مادران از این نکته غافل هستند و به خصوص در کلام، رعایت ادب را نسبت به فرزندان خود نمی‌کنند. به پدران و مادران محترم که خواهان عزت و سربلندی فرزندان خود هستند سفارش می‌کنیم با کودک خود همانند یک شخص محترم و یک دوست واقعی برخورد کنید. با او با کمال ادب سخن بگویید. وقتی می‌خواهید خطا و اشتباهی را تذکر بدهید، بکوشید با نرمی و ملاطفت بیان کنید؛ چرا که در این صورت حرف شما تأثیر بیشتری خواهد داشت. در حضور دیگران هرگز کودک خود را مورد توبیخ قرار ندهید و به این وسیله او را گرفتار عذاب روحی نسازید. از به کار بردن الفاظ رکیک و زشت جدا" خودداری کنید، چرا که این روش نه تنها شخصیت و احترام خود شما را نابود می‌کند بلکه علاوه بر آن، کودک را نیز انسانی پست و زبون و لاابالی بار خواهد آورد.

لباس مناسب و زیبا

یکی دیگر از عوامل موثر در رشد و تکامل شخصیت کودک، چگونگی پوشاک را باید نام برد. لباس‌های زیبا و رنگینی که بزرگ‌سالان می‌پوشند برای کودک خردسال بسیار جالب و فریب انگیز است و او آرزو دارد هر چه زودتر از همان لباس‌ها بپوشد؛ چنانکه وقتی کودک لباس و کفش نو می‌پوشد فوراً" به اطرافیان خود می‌گوید: " نگاه کنید کفش من تازه است و.." اگر کودک لباس جالب و مقبول بپوشد در میان دوستان خود مورد تقدیر و تحسین قرار خواهد گرفت و در نتیجه احساس برتری خواهد کرد و همین احساس و تصور در رشد و تکامل شخصیت کودک تأثیر خواهد داشت. والدین توجه کنند که همواره برای فرزند خود، پوشاکی تهیه کنند که مورد علاقه او و پذیرش همسالانش باشد نه این که خودشان دوست دارند.

نام نیک برای کودک

روان‌شناسی می‌گوید: " نامی که هنگام تولد یا بعد به کودک گذاشته می‌شود ممکن است یک خطر روانی برای او داشته باشد. " این اصل تنها نام واقعی کودک را شامل نیست، بلکه لقب یا نامی است که والدین و اطرافیان کودک از راه محبت به او می‌دهند؛ مثلا" " حوریه " را " حوری " یا " حسین " را " حسی " می‌نامند همان تأثیر روانی را خواهد داشت. از این رو بهتر است نام کودک را از میان نام‌های معمولی و رایج هر جامعه و فرهنگ آن انتخاب کرد. کودکی که نام و لقب خود را بپسندد همواره احساس برتری خواهد کرد و بر عکس اگر از نام و لقبش خشنود نباشد، شرمسار و ناراحت خواهد شد و این هر دو احساس در چگونگی رشد شخصیت کودک موثرند.

مشورت و نظرخواهی

کودکان و نوجوانان نیز همانند بزرگ‌ترها دوست دارند در امور مربوط به خودشان با آنان مشورت شود و آنان نیز نظر بدهند. این کار خود موجب می‌شود آنان احساس شخصیت بیشتری کنند و برای نظر و رأی خود ارزش و ارجی قائل باشند. والدین محترم خوب است از این نکته غافل نباشند و حتی بدون درخواست کودک، خود به این کار اقدام کنند و از این راه به کودک خود شخصیت بدهند. پس از مشورت و نظرخواهی نیز    حتی‌الامکان نظر فرزند را عملی کنند و برای عقیده او احترام قائل باشند و اگر هم نظر ناصحیحی داشت با ملاطفت و مهربانی او را متقاعد سازند یا این که وی را کاملاً" متوجه اشتباه و خطا در فکر و آثاری که در انجام نظر او احتمالاً" هست بکنند که هم او تجربه کافی را به دست آورد و هم این که در گفتارهای آینده خود تامل بیشتر کند؛ اما اگر بدون دلیل و آگاهی او را بکوبید حتی آثار مختلفی از جمله حقارت در او تجلی خواهد کرد. طبیعی است این برخورد ثمرات سوء در آینده خواهد داشت.

عدالت در ارتباط با کودک

فرزندان باید طعم عدالت را بچشند و خوبی عدالت را لمس کنند و احساس نمایند عدالت لازمه زندگی و جامعه است. حتماً" در  کوچک‌ترین امور هم باز اجرای عدالت لازم است.

وفا به عهد کودک

کودک به دلیل آن که تمام خواسته‌های خود را از طریق والدین قابل تحقق می‌داند و اتکای شدید به آنان دارد، پس اعتماد و توکل او بر پدر و مادر خواهد بود. یکی از عواملی که می‌تواند این اعتماد را پیوسته حفظ کند و مایه قوت شخصیت و ثبات کودک باشد این است که در عهد و پیمان خود با کودکان (حتی سخنی که می‌دانند) وفادار باشند و هیچ‌گاه با فرزند خلف وعده نکنند و رفتارشان، خلاف گفتارشان نباشد.

آشنایی کودک با سختی‌ها

امام موسی بن جعفر (ع) فرموده است: " بهتر است طفل در کودکی با سختی و مشکلات اجتناب‌ناپذیر حیات که غرامت زندگی هستند، روبه رو شود تا بردبار و صبور بار آید و در جوانی و بزرگ‌سالی اهل استقامت باشد." دانشمند بزرگ اسلامی خواجه نصیرالدین طوسی می‌گوید: " باید کودک را به سختی‌ها معتاد کرد، از جامه نرم و اسباب راحتی بازداشت، خواب بسیار را اجازه نداد. چون مشکلات زندگی فکرشان را قوی می‌سازد. بعلاوه لذتی که از حل مشکل عاید ایشان می‌شود، بالاترین لذت‌هاست."

بوسیدن کودک

بوسه از مهم‌ترین نشانه‌های ابراز علاقه و محبت به کودک است. "بوسه" هم نشان می‌دهد که والدین درباره فرزندان خود مهربان و دلسوز هستند و فرزندان را از این علاقه و محبت پدر و مادر، آگاه و خشنود می‌سازد و هم درخت مهر را در وجود کودکان ریشه‌دار می‌کند.

رفتار کودکانه با کودک

در ارتباط با کودک باید همچون خود او، با او رفتار کند و مانند خودش با او حرف بزنند، زیرا کودک با کودکان یا انسان‌های کودک نما بهتر انس می‌گیرد و همراه می‌شود.

احترام فرزند

با فرزند باید رفتاری مؤدبانه داشته باشیم و او را اکرام و احترام کنیم. فرزند نباید در خانواده خویش تحقیر و مورد بی‌احترامی واقع شود. تا آن که شخصیتش به طور سالم شکل گیرد. رسول خدا (ص) می‌فرماید؛ " به فرزندان خود شخصیت داده آداب نیکو را در آنان پرورش دهید. "

سلام کردن به کودک

کودک درعین‌حال که کودک است و بازیگوش، اما احترام و توجه را مدنظر دارد و سلام کردن دیگران را به خود با دیده احترام می‌نگرد. پیامبر خدا (ص) می‌فرمود: ۵ چیز است که تا لحظه مرگ آن را ترک نمی‌کنم... یکی از آن‌ها سلام گفتن بر کودکان است. در انجام این رفتار مراقبت دارم تا بعد از من به صورت یک سنت میان مسلمین بماند که بدان عمل کنند. "

  • clubnews clubnews
  • ۰
  • ۰

چرا ستارگان چشمک می زنند؟
در واقع جو زمین مانع عظیمی در زندگی یک ستاره شناس محسوب می شود! زیرا یکی از ویژگی های رنجش آورش این است که نور را خمیده می کند؛ پدیده ای که به نام شکست نور بارها با آن روبرو شده ایم.

در حقیقت نور با گذر از محیطی به محیط دیگر- برای مثال از آب به هوا یا عکس آن دچار شکست می شود.

 

حتماً تا به حال متوجه شکل خمیده ی قاشق چایخوری هنگامی که آن را وارد لیوان چای می کنید شده اید و اگر تا به حال برای ماهیگیری رفته باشید احتمالاً دریافته اید که اگر شکست نور را در نظر نگیرید با توری خالی از شام شب تان به خانه باز خواهید گشت!

علت چشمک زدن ستاره ها چه می باشد؟

سراب

درباره ی جو زمین نیز همین طور است، نور با گذر از لایه های جو که دارای چگالی متفاوتی هستند می شکند. برای مثال هوای گرم چگالی کمتری نسبت به هوای سرد دارد. لایه ای از هوا که درست بالای آسفالت سیاه رنگ خیابان قرار دارد از لایه های بالاتر از خود گرم تر است. نور با گذر از این لایه ها می شکند و این همان چیزی است که موجب می شود آسفالت روبروی شما در یک روز تابستانی مواج به نظر برسد، که به آن سراب می گوییم.. لایه های هوا پرتوهای نور را می شکنند و موجب می شوند آسفالت خیابان مایع به نظر برسد و حتی گاهی می توانید تصویر بازتابیده خودرو را در این لایه ببینید.

 

ستاره,علت چشمک زدن ستاره,علت سوسو زدن ستاره ها

 

 

نزدیک سطح زمین لایه های هوا تقریباً پایدار و یکنواخت هستند. اما فقط چند کیلومتر بالاتر دنیای دیگری حاکم است! در این دنیا جریان هوا به طور مدام به اطراف تازیانه می زند. بسته های کوچک هوا که سلول نامیده می شوند و قطر تقریبی چند ده سانتی متری دارند، دائم به اطراف میوزند و نور با گذر از این سلول ها خمیده می شود.

 

در حقیقت نور ستاره ها تمام سال های نوری میان زمین ما و ستاره ی مادرشان را یکنواخت طی می کند و اگر با جو زمین روبه رو نمی شدند کاملا مستقیم به چشم ما می رسیدند اما چه کنیم که زمین ما جوی گرد خود دارد.

 

هنگامی که نور ستاره از میان این جو و به طور مشخص سلول های هوایی می گذرد، هر کدام از این سلول ها پرتو مورد نظر را اندکی در جهتی تصادفی خم می کند و البته در هر ثانیه صدها سلول هوایی در مسیر این نور قرار می گیرند که موجب می شوند نور ستاره کمی به اطراف بپرد.از طرف دیگر از روی زمین اندازه ی ظاهری یک ستاره بسیار کمتر از اندازه ی یک سلول هوایی است، بنابراین تصویر ستاره در نظر ناظر زمینی مدام جهش خواهد داشت و در نتیجه ستاره سوسو خواهد زد!

 

در یک شب رصدی، ستاره شناس با اندازه گیری قطر ظاهری ستاره مشخص می کند که میدان دید رصدی اش تا چه حد بد است! در حقیقت تصویر ستاره با چنان سرعت بالایی به اطراف پراکنده می شود که چشمان ما آن را به صورت قرص مه آلودی از نور می بیند.

 

 

هر چه میدان دید بدتر باشد این قرص بزرگ تر خواهد بود. در یک شب معمولی، هرچه میدان دید بدتر باشد این قرص بزرگ تر خواهد بود. در یک شب معمولی، میدان دید در حد چند ثانیه قوسی است (برای این که تصویری به این اندازه در ذهن تان داشته باشید به خاطر بسپارید که قطر ماه در حدود 2000 ثانیه ی قوسی است و چشم انسان فقط توانایی تشخیص جرمی را با حداقل قطر 100 ثانیه ی قوسی دارد).

 

از روی زمین، بهترین میدان دید ممکن معمولاً در حدود نیم ثانیه قوسی است. که کاملا بستگی به میزان آشفتگی جو دارد. البته میدان دید با زمان نیز تغییر می کند. گاهی ممکن است برای چند ثانیه جو ناگهان بسیار آرام شود، در این هنگام صفحه ی ستاره انقباض چشمگیری خواهد کرد و از آنجایی که نور ستاره در ناحیه ی کوچک تری متمرکز می شود ممکن است ستاره های کم نورتری را که پیش از این نمی دیدید در محدوده ی رصدی خود بیابید!

  • clubnews clubnews
  • ۰
  • ۰

من معمولا صبح زود از خواب بیدار می‌شوم و زمان کافی برای مطالعه جراید، مدیتیشن و نوشتن دارم. شما چه زمانی از روز را برای انجام این کار مناسب می‌دانید؟ من پیشنهاد می‌کنم که حدود 10 الی 15 دقیقه از زمان خود را به این کارها اختصاص دهید.

 

حدود یک سال قبل، همسرم من را در یک کارگاه آموزشی پیشرفته ثبت‌نام کرد. بعد از فقط یک کلاس، من به این کارگاه علاقه‌مند شدم و خیلی زود نیز در کلاس‌های هفتگی شرکت کردم، به نمایش‌ها می‌رفتم و چندین شب از هفته را بیرون از خانه می‌گذراندم.

 

چگونه زمان خود را بهینه کنیم؟

در همان زمان، من میزبانی از دوستانم در رستوران‌های محلی مختلف را شروع کردم. من هر روز صبح به ورزش می‌رفتم و در آخر هفته‌ها نیز به کار نوشتن مشغول بودم. فرای همه این‌ها، سر کار نیز کارهای بیشتری برای انجام دادن به من محول می‌شد.

  

زندگی شلوغ بود...کمی زیادی شلوغ. نمی‌توانم آخرین باری که با همسرم برای مشاهده تلویزیون روی کاناپه نشستیم و یا در مورد موضوعی به همفکری پرداختیم را به یاد بیاورم. وقتی‌که او می‌پرسید: «برنامه‌ات برای هفته چیست؟» دقیقا نمی‌شنیدم که منظور او چیست: ما چگونه همدیگر را برای این هفته برنامه‌ریزی می‌کنیم؟ ارتباط من در حال صدمه دیدن بود.

 

من لیستی از چگونگی گذران ساعت‌های بیداری‌ام تهیه کردم و پذیرفتم که بیش‌ازحد کار برای انجام دادن دارم. البته از هر کاری که انجام می‌دادم لذت می‌بردم، اما زمان کافی برای کمک به مهم‌ترین قسمت‌های زندگی‌ام را نداشتم.

 

دریافت نمایندگی آسیاتک با شرایط عالی و استثنایی

کدوم ارز دیجیتال رو بخریم تا بیش از 500درصد سود کنیم؟ سریع ثبت نام کنید

سرانجام من و همسرم زمان‌هایی را برای خودمان در نظر گرفتیم. ما سفرها، گشت‌وگذارهای آخر هفته را برنامه‌ریزی کردیم. هردوی ما مشاغلی پرتنش و شلوغ داریم، بنابراین قصد داشتیم تا زمان‌های مهم را در تقویم مشخص کنیم. همان‌طور که شروع به اولویت‌دادن به رابطه‌ام می‌کردم، به همسرم گفتم که من برای او و کاری که در حال انجامش بودیم ارزش قائل هستم. درنتیجه دریافتم که من نه‌تنها دیگر بیش‌ازحد مشغول نیستم، بلکه بهره‌ورتر نیز شده‌ام و روابط شخصی‌ام نیز تکمیل‌تر از گذشته شده است.

 

چیزی که از تمام این ماجراها یاد گرفتم این بود: ما به‌سادگی نمی‌توانیم همه آن را انجام دهیم. هر موقع که به چیزی پاسخ مثبت می‌دهیم، درواقع این به معنای پاسخ منفی ما به چیزی دیگر است. اگر مراقب نباشیم، روابط ما ممکن است صدمه ببیند و سلامتی‌مان کاهش یابد. آن چیزی که به من کمک کرد و در ادامه نیز به من کمک خواهد کرد، در نظر گرفتن چیزی است که می‌خواهم به آن پاسخ مثبت بدهم.

 

هرزمانی که شب‌ها با همسرم ملاقات می‌کنم، با خاموش کردن گوشی و حاضر بودن کامل به آن پاسخ مثبت می‌دهم. با ورزش روزانه در هنگام صبح، من به سلامتی‌ام پاسخ مثبت می‌دهم. وقتی‌که خودمان را کاملا وقف چیزهایی کنیم که به آن‌ها اهمیت می‌دهیم، پاداش‌های بیشتری به دست می‌آوریم، موثرتر می‌شویم و از این تجربه نیز لذت می‌بریم. هرچند که این گفته نیز ممکن است کمی خلاف باورها باشد، اما وقتی‌که زمان خود را صرف یک کار می‌کنیم، می‌توانیم بهره‌ورتر باشیم. ترفندهای گفته شده در ادامه به من کمک کرد که زمانم را بهینه‌تر کنم. با هم این ترفندها را مرور خواهیم کرد.

 

از پاسخ‌های مثبت خود محافظت کنید 

اگر به چیزی متعهد شدید، حضور خود را برای انجام آن نشان دهید. اما به یاد داشته باشید: شما می‌توانید بگویید نه. وقتی‌که در مورد کاری که می‌خواهید انجام دهید صادق باشید، افراد نیز به شما احترام خواهند گذاشت و می‌دانند که شما قصد دارید زمان خود را در کجا صرف کنید. شما باید در زندگی خودخواه و رک باشید. برای محافظت از زمانتان، به خودتان اجازه دهید که به بعضی چیزها بگویید نه!

  • clubnews clubnews