خبر ساز

بروزترین خبر های ایران و جهان

خبر ساز

بروزترین خبر های ایران و جهان

  • ۰
  • ۰

فرش ریز ماهی


فرش ماهی ریز تماما دستباف است و مانند سایر پارچه ها از نخ و پارچه می باشد.نخ های این نوع فرش می تواند نخ پنبه ای و پود آن کاملاً پنبه باشد و برای ارزش افزوده فرش می توان نخ های آن را ساخت. از نخ بافته شده ابریشم، این نوع فرش دارای گلهای ابریشمی نیز می باشد که نه تنها فرش را ارزشمندتر می کند، بلکه آن را زیباتر می کند، زیرا نقش آن خودنمایی می کند، هنگام شستن گل ابریشم پایین می آید و نخ های پنبه ای بلندتر می ماند.

تعداد لبه های این فرش ها از 40 رج تا 50 رج است که کم و بیش قابل بافت می باشد. اگر بخواهیم لبه فرش را راحت تر توضیح دهیم، مانند پیکسل های تصویر است، هر چه بیشتر باشد وضوح تصویر بالاتر می رود، برای شناسایی لبه های فرش می توانید 7.2 سانتی متر روی آن علامت بزنید. روی نخ فرش قرار دهید و گره های آن را بشمارید. گره ها برآمدگی فرش را به شما نشان می دهند، فرش شما ارزش بیشتری دارد و تصویر بهتری خواهید داشت.

او اضافه کرد:

فرش ماهی خوی یک برند و نام جهانی است که به طبیعی بودن ابریشم اشاره می کند، بنابراین اگر فروشنده فرش فرشی با ابریشم مصنوعی بفروشد مشتری حق شکایت دارد، فرش همیشه به سلیقه طراح و اثر هنری نیاز دارد. ، نمی توان انکار کرد، به یقین می توان گفت که اگر مواد یکسانی را در اختیار دو بافنده قرار دهیم باز هم فرش حاصله یکسان نخواهد بود و این تفاوت انسان و ماشین به اصطلاح بافنده است. ایرانی متولد شد. روی تخته ای که نشان از تسلط ایرانیان در قالی بافی دارد و لبه های فرش مانند زبان مادری بافنده ایرانی است.

فرش ایرانی مانند سکه و طلا است زیرا ارزش آن هر روز افزایش می یابد و در هر زمانی قابل فروش است.

خبرنگار اسپوتنیک در تهران از آقای معماری پرسید که چگونه این فرش را حفظ کند:

این فرش ها را هرگز نباید در خانه شست.شستشوی فرش با صابون های صنعتی و اثبات رنگ فرش برای اینکه رنگ های آن با هم مخلوط نشود زیرا بیش از 50 درصد رنگ این فرش ها طبیعی است.

آقای محمدرضا معماری، تولید کننده و بافنده قالیچه های ماهی ریز، به خبرنگار اسپوتنیک در تهران درباره رونق بازارهای داخلی و خارجی این صنعت گفت:

  • ۰۰/۰۸/۱۷
  • clubnews clubnews

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی