خبر ساز

بروزترین خبر های ایران و جهان

خبر ساز

بروزترین خبر های ایران و جهان

  • ۰
  • ۰

کفش یکی از لباس های متفاوت و در عین حال شیک و جذاب خانم هاست که به عنوان پوششی مناسب برای مجالس رسمی یا مهمانی های خانوادگی استفاده می شود.  خرید شومیز زنانه شومیز در حال ورود به صنعت پوشاک است
ورود این لباس به صنعت پوشاک اتفاق غیرمنتظره ای نبود، زیرا ریشه این لباس زنانه به فرانسه برمی گردد. البته شاید شنیدن اینکه این کفش در واقع یک لباس جلو باز است که توسط مردان پوشیده می شود کمی عجیب به نظر برسد.

خرده فروشی اینستاگرام
اینستاگرام اصلی امی
تعریف جلد شومیز
با توجه به مطالب فوق باید بگوییم که کفش یکی از لباس های زنانه است که اغلب از مواد نرم و لطیف تهیه می شود به همین دلیل در بین خانم ها طرفداران زیادی دارد.

پیدایش اصطلاح شومیز
این اصطلاح اولین بار در دهه 1780 برای توصیف یک لباس غیر رسمی و غیر رسمی استفاده شد. تاریخچه دقیق این لباس به قرون وسطی باز می گردد که زنان از آن به عنوان زیرپیراهن و حتی لباس گشاد استفاده می کردند. تا پایان قرن هجدهم از این لباس به عنوان لباس زیر برای جذب عرق استفاده می شد.

لباسی که با تغییرات همخوانی داشت.
روکش های نرم از آن دست لباس هایی هستند که در طرح و فرم تغییرات چشمگیری داشته است. البته امروزه از این لباس نه تنها به عنوان لباس جلو بسته یاد می شود، بلکه مدل های مختلفی از این لباس به وفور وارد بازار پوشاک شده است.

پوشاک متعلق به اشراف و طبقات پایین جامعه است
شومیز یکی از وجوه مشترک طبقات ثروتمند و فقیر جامعه اروپا بود. با این تفاوت که قشر ثروتمند برای دوخت این لباس از پارچه های بسیار ظریف و مرغوب استفاده می کردند.

شکل و فرم کلاسیک
یک لباس با آستین بلند و همچنین دکمه در وسط ساده ترین توصیف ظاهر این لباس است. کفش های کتانی تا شانه که معمولاً با ساق یا گاهی دامن های کوتاه ست می شدند، نمونه ای عالی از سبک کلاسیک لباس بودند که در آن زمان در بین خانم ها بسیار محبوب بود.

ادامه مطلب دامن کوتاه
کاربرد
این لباس زنانه علاوه بر اینکه به عنوان پوششی شیک برای استایل های کژوال و رسمی ارائه می شود، به عنوان لباس زیر نیز مورد استقبال قرار می گیرد.

تونیک یا بلوز یا شومیز؟
کفش را گاهی لباس گشاد می گویند که بالاتنه را می پوشاند و همین وصف برای بلوز که نوعی لباس گشاد است به کار می رود. تونیک نوعی بلوز یا تی شرت است که معمولاً تا زیر ران ها می رسد.

تفاوت کاغذ و تونیک
شومیز یک کلمه فرانسوی است که تلفظ صحیح آن chemise است. این اصطلاح طیف گسترده ای از لباس های زنانه مانند تی شرت، بلوز و ژاکت را در بر می گیرد. اما واژه شومیز در کشور ما معنای محدود و خاصی دارد. کفش، لباس زنانه است که اغلب از پارچه نرم تهیه می شود و در دو مدل آستین کوتاه و آستین بلند موجود است. قد این لباس متعادل است. شومیز در مهمانی ها و مجالس استفاده می شود. البته خانم ها گاهی از این لباس به عنوان مانتو استفاده می کنند.

  • ۰۰/۰۸/۱۷
  • clubnews clubnews

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی