خبر ساز

بروزترین خبر های ایران و جهان

خبر ساز

بروزترین خبر های ایران و جهان

  • ۰
  • ۰

برای شروع یک کسب و کار اینترنتی و راه‌اندازی و طراحی سایت برای فعالیت و کسب درآمد از اینترنت اولین قدم انتخاب دامنه مناسب و خرید بهترین هاست از بهترین شرکت‌های هاست در ایران است، برای همین امروز می خواهیم که ۱۰ شرکت هاستینگ برتر ایران را برای خرید یک هاست عالی مورد بررسی قرار دهیم که شما بتوانید به‌راحتی و با مقایسه بین این شرکت‌ها، شرکت هاستی که برای شما بهتر است را انتخاب کرده و یک هاست خوب و مطمئن برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود تهیه کنید.

انتخاب دامنه و هاست مناسب اولین قدم مهم در راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی
به احتمال زیاد شما که در حال خواندن این مقاله هستید، در شرف راه‌اندازی یک سایت و کسب‌وکار اینترنتی برای کسب درآمد از فضای اینترنت هستید، بزارید بهتون بگم که انتخاب یک نام دامنه مناسب و خرید بهترین هاست، مهمترین قدم برای شروع کار شماست، اینم بگم که خرید یک هاست عالی، حتی از انتخاب نام دامنه هم واجب‌تر و برای سایت شما حیاتی‌تر است و اگر در انتخاب هاست اشتباه کنید و یک هاست ضعیف بگیرید از همان ابتدای کار با مشکل جدی روبرو خواهید شد.

عواقب انتخاب اشتباه در تهیه هاست
شما باید بدونید که یک هاست خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا در انتخاب شرکت هاستینگ برتر دچار سردگمی نشوید. اینو بدونید که اگر در انتخاب هاست اشتباه کنید در هر لحظه امکان از دسترس خارج شدن سایت ، پاک شدن تمام یا قسمتی از اطلاعات ، هک شدن سایت ، بالا نیامدن سایت به دلایل گوناگون هست و کلی مشکل دیگه که سایت شما را با مشکلات جدی روبرو خواهد کرد.

از آن طرف اگر بتوانید یک شرکت هاست معتبر و خرید بهترین هاست را برای میزبانی سایت خود داشته باشید ، از همان ابتدا سرعت پیشرفت کارتان کاملا محسوس خواهد بود و خیلی زود از رقیبان تان جلو زده و کاربران بیشتری جذب سایت شما خواهند شد از همه مهمتر هاست خوب باعث بالا رفتن سرعت سایت شده و در بهبود سئو سایت تان هم تاثیر به سزایی خواهد داشت.

نکات مهم برای انتخاب بهترین هاست ایرانی
برای انتخاب شرکت هاستینگ برتر و خرید بهترین هاست باید نکات مختلفی را در نظر داشته باشید، هاست سایت شما باید از شرکت های هاستینگ معتبر تهیه شود و هاست سایت باید از پایداری بالا، سرعت لودینگ خوب، کیفیت عالی و امنیت بالا برخوردار باشد تا به عنوان مهمترین قسمت از کسب و کار اینترنتی شما بتواند بدرستی کارش را انجام دهد.

قیمت خیلی پایین=کیفیت خیلی پایین
یک نکته را خدمت تون عرض کنم که به هیچ عنوان به خاطر قیمت پایین تر سراغ شرکت های نامعتبر ارائه دهنده هاست نروید، اگر کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید برای تان ارزشمند است برای کمی هزینه بیشتر ، سایت ارزشمندتان را دست هر شرکت هاستینگی نسپارید.  

یک تجربه از یک هاست نامعتبر:
می خوام یک تجربه از همکاری با یک شرکت هاست نامعتبر برایتان تعریف کنم، بنده قصد تهیه یک هاست و راه اندازی یک سایت شرکتی برای یکی از دوستان داشتم که دوستم برای هزینه هاست خیلی سخت گیر بود و همش می گفت یه هاست ارزون باشه مگه هاست می خواد چیکار کنه واسه سایت! با اینکه چندبار بهش گفتم که یک هاست نامعتبر چقدر می تونه به کارش ضربه بزنه ولی کو گوش شنوا! خلاصه اینکه بعد از تهیه یک هاست با قیمت خیلی پایین نسبت به هاست های دیگه ما با کلی هزینه و زحمت سایت رو آوردیم بالا، به غیر از آپ تایم خیلی داغونی که هاستینگ مورد نظر داشت از پشتیبانی خیلی ضعیفش بگیر تا از دسترس خارج شدن سایت در ساعات مختلف روز در آخر بعد از گذشت یک ماه که کلی هزینه کرده بودیم واسه سایت مجبور شدیم سایت رو به یک شرکت هاست معتبر منتقل کنیم.

تجربه همکاری با یک شرکت هاست نامعتبر
یک هاست خوب دارای چه فاکتورهایی است؟
برای انتخاب شرکت هاست معتبر و خرید بهترین هاست، شما ابتدا باید با ویژگی‌ها و امکانات یک هاست خوب آشنا باشید و بدانید که از یک شرکت هاست خوب باید چه انتظاراتی داشته باشید در ادامه 16 مورد مهم از ویژگی‌هایی که یک هاست معتبر و خوب باید داشته باشد را لیست کرده ایم:

فضای هاست مناسب: فضای هاست دقیقا برابر با فضای هارد کامپیوتر شماست، هر چقدر این فضا بیشتر باشد شما راحت‌تر و با دست باز می‌توانید فایل‌های مورد نیاز سایت‌تان را آپلود کنید و استفاده کنید. توجه کنید که قبل از انتخاب بین پلن‌های مختلف فضای هاست باید بررسی کنید که برای راه‌اندازی سایت‌تان به چقدر فضای میزبانی یا همان فضای هاست نیاز دارید تا بعد از خرید پلن دچار مشکل نشوید و بعد از مدتی کوتاه مجبور به تغییر پلن فضای میزبانی سایت نشوید.
میزان رم هاست: رم جز مواردی است که می تواند سرعت لود سایت شما را بسیار بهبود دهد. در واقع با رم بیشتر حافظه اختصاص داده شده به کدهای سایت، بیشتر شده و توان پردازشی بالاتر می‌رود.
پهنای باند مناسب: پهنای باند به میزان تبادل اطلاعات وب‌سایت شما و کاربران‌تان گفته می‌شود و هر اندازه این فاکتور بیش‌تر باشد میزان حجم دانلودها و آپلودها در ماه بیشتر خواهد بود.
امنیت: فایروال‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، مقابله با حملات DDOS و جلوگیری از نفوذ به شبکه و سرور از جمله فاکتورهایی است که شرکت هاستینگ موظف است برای شما فراهم آورد.
آپ تایم بالا: قطعا هیچ وبمستری مایل نیست که سایت وی دچار قطعی شود. قطعی های وب سایت موجب می شود تا در بحث SEO تاثیرات منفی مشاهده شود. لذا یک دیتاسنتر خوب می بایست آپتایم 99 درصد را برایتان فراهم آورد.
بکاپ گیری منظم: حفظ امنیت داده ها بسیار مهم است. شما می توانید به صورت دوره ای از اطلاعات هاست خود بکاپ تهیه کنید اما در نظر داشته باشید به جهت اطمینان لازم است تا شرکت هاستینگ به صورت دوره ای از اطلاعات شما بکاپ گرفته و نگهداری کند.
امنیت سرور: امنیت هاست از جمله مواردی است که توسط واحد مانیتورینگ در یک شرکت هاست معتبر باید تضمین شود. جلوگیری از هک و نفوذ در این مبحث جای می‌گیرد.
پنل ادمین: یکی از ویژگی های مهم هر شرکت هاست اینه که از پنل‌های ادمین خوبی برای هاستینگ خود استفاده کنند، در ایران سی‌پنل (CPanel) و دایرکت ادمین (Direct Admin) از پراستفاده‌ترین پنل‌های هاست هستند که از بین این دو معمولا سی‌پنل به خاطر راحتی استفاده، قابلیت‌های بیشتر و امکانات بهتر طرفدار بیشتری دارد.
نوع سیستم عامل و کنترل پنل: شرکت ارائه دهنده هاست لازم است تا همواره از بروزترین نسخه‌های لایسنس‌دار سیستم عامل و کنترل پنل استفاده کند تا برای سایت شما مشکلی ایجاد نشود.
امکان اضافه کردن دامنه: اگر می‌خواهید روی هاست خود بیشتر از یک سایت راه‌اندازی کنید هاست شما باید از امکان اَدآن دامین (Add-On Domain) پشتیبانی کند معمولا در پنل‌های خرید هاست تعداد دامنهای که میتوانید به هاست اضافه کنید نوشته شده است.
امکان پارک دامین: احتمالا سایت‌هایی را دیده‌اید که دو یا سه یا بیشتر دامنه دارند و هرکدام از دامنه‌ها را که در مرورگر وارد می‌کنید به آن سایت وارد می‌شوید این همان قابلیت پارک دامین در هاست است که این امکان را می‌دهد. توجه کنید که برای سئوی سایت، باید تمام پارک دامین‌ها را به دامنه اصلی سایت ریدارکت ۳۰۱ کنید.
ساب‌دامین (Subdomain): معمولا در اکثر شرکت‌های هاست خوب قابلیت ساب‌‌دامین وجود دارد. ساب‌دامین‌ها همان زیر دامنه‌های سایت شما هستند که برای هر دامنه می توانید بی‌نهایت ساب ‌دامنه ایجاد کنید و از ساب دامنه‌هاتون یک سایت کاملا مستقل ایجاد کنید که البته هاست شما باید این قابلیت را داشته باشد. 
گواهینامه امنیتی SSL: گواهینامه امنیتی SSL پروتکل ناامن http را به پروتکل امن https تبدیل می‌کند و باعث می‌شود، اطلاعاتی که در سایت شما ردوبدل می‌شوند رمزگذاری شوند. اگر بخواهید در سایت خود پرداخت آنلاین داشته باشید باید سایت‌تان را به گواهینامه امنیتی SSL مجهز کنید.
پشتیبانی از چند پایگاه داده (Database): شما باید بتوانید هم‌زمان از چند دیتابیس یا پایگاه داده در هاست خود استفاده کنید و شرکت هاست باید این امکان را در سرویس‌های خود داشته باشد و مهم نیست که هاست ویندوز یا لینوکس باشد این یکی از ویژگی‌های هاست‌های معتبر است.
پشتیبانی در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز: پشتیبانی خوب از عوامل مهم فروش و داشتن مشتری‌های پروپاقرص در شرکت‌های هاست به شما می‌رود. اکثر شرکت‌های هاست، ادعا می‌کنند که پشتیبانی ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز دارند که در عمل این اتفاق نمی‌افتد و برای خود من چند مرتبه پیش اومده که بیش‌تر از ۴۸ ساعت منتظر پاسخ یک تیکت و پیگیری شرکت هاست بودم که البته ناگفته نماند که هستند شرکت‌های هاستی که برای وقت مشتریان خود ارزش هستند و در کمتر از یک ساعت مشکلات را برطرف می‌کنند.
زبان برنامه‌نویسی و CMS: همیشه سعی کنید هاستی تهیه کنید که با زبان سایت شما بهینه‌ شده باشد، برای مثال وردپرس (وردپرس چیست) که با زبان PHP کدنویسی شده است بهتر است از هاست‌های لینوکسی مخصوص وردپرس استفاده کنید که معمولا در شرکت‌های هاست معتبر گزینه‌هایی برای سایت‌های وردپرسی مشخص کرده‌اند.

  • ۰۰/۰۶/۲۹
  • clubnews clubnews

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی