خبر ساز

بروزترین خبر های ایران و جهان

خبر ساز

بروزترین خبر های ایران و جهان

  • ۰
  • ۰

دیگر همه چیز دیجیتال شده و تمام کارها و رشته ها به فضای کامپیوتر کشانده شده است. انیمیشن سازی و تدوین فیلم چند ده سالی می شود که به فضای کامپیوتر ها کشانده شده است و هر ساله نیز به قدرت این فضا در جهت ساخت انیمیشن و فیلم اضافه می شود. به عنوان یک تدوینگر شما انتظارات زیادی از یک لپ تاپ دارید و دوست دارید تا لپ تاپی که دارید در برنامه های مختلف که غالبا سنگین هستند کم نیاورد و شما را اذیت نکند. تدوینگر ها لپ تاپ های مخصوصی نیاز دارند که ویژگی های خاصی دارند به همین دلیل است که بسیاری بعد از خرید احساس می کنند لپ تاپی که خریدند مناسب آنها نیست. در ادامه این مطلب قصد داریم 10 تا از بهترین لپ تاپ برای انیمیشن سازی را به شما معرفی کنم.

قطعا شما هم دوست ندارید لپ تاپی که می خرید بعد از مدتی خراب شود یا اینکه بعد از خرید بفهمید مناسب شما نیست و اصلا کفاف کار و نیاز شما را نمی دهد. در این وضعیت بازار نیز یک انتخاب نادرست می تواند به به قیمت از دست دادن میلیون ها پول تمام شود. به همین دلیل من سعی خود را کردم تا در این مطلب به بهترین لپ تاپ برای ساخت انیمیشن و تدوین را معرفی کنیم.

بهترین لپ تاپ برای انیمیشن سازی HP-DA2211-A

بهترین لپ تاپ برای انیمیشن سازی یعنی بهترین در همه چیز
هر لپ تاپی یک کاربرد خاص دارد و برای همان کاربرد خاص بهینه شده است. برای مثال لپ تاپ های گیمینگ کارت گرافیک قوی تری دارند اما اپ تاپ های برنامه نویسی cpu های قوی تری دارند یا لپ تاپ های دانشجویی cpu و رم متوسطی دارند. لپ تاپ های مناسب انیمیشن سازی یک ترکیب کامل از همه اینها در کنار هم هستند. شما نیاز به رم، کارت گرافیک، cpu قوی ای دارید. اما پیدا کردن لپ تاپی با این مشخصات چندان راحت نیست. معمولا لپ تاپ ها به طور کامل بهینه نمی شوند تا برای انیمیشن سازی و موشن گرافیک مناسب باشند به همین دلیل خودتان باید بین انبوهی از مدل ها به گشت و گذار بپردازید و مدل مناسب کار خود را پیدا کنید.

بهترین برند تولید کننده لپ تاپ برای موشن گرافیک
برند های مختلف در عرصه تولید لپ تاپ های مناسب کارهای گرافیکی فعالیت می کنند که شامل: اپل، دل، اچ پی، لنوو و ایسوس می شود. لپ تاپ های اپل معمولا حرفه ای و گران هستند و اگر بودجه خوبی دارید مناسب شما هستند. لپ تاپ های دل نیز دیگر خیلی سخت در ایران پیدا می شوند و تنوع بسیار کمی در بازار ایران دارند. اچ پی نیز تنوع پایینی دارد اما در میان همین تعداد پایین می توان محصولات خوبی پیدا کرد. جنگ اصلی بین دو شرکت لنوو و ایسوس است. شرکت لنوو تنوع فوق العاده زیادی دارد اما بیشتر لپ تاپ های آن کامل نیستند و معمولا یک نقطه ضعفی دارند. اما در بین محصولات شرکت ایسوس می توان گزینه های عالی ای پیدا کرد ولی متاسفانه بیشتر آنها گران هستند.

سری zenbook ایسوس یک سری مخصوص کارهای تخصصی است به حساب می آید که لپ تاپ های آن کمی گران قیمت هستند اما اگر بتوانید یک محصول از این سری را انتخاب و خریداری کنید خیالتان از بابت کیفیت و حرفه ای بودن لپ تاپ می تواند راحت باشد.


 

بودجه مورد نیاز برای خرید یک لپ تاپ برای کارهای گرافیکی چقدر است؟
به احتمال زیاد شما هم مانند من و خیلی های دیگر بودجه برایتان بسیار مهم است و اینکه لپ تاپی که می خواهید بخرید چه قیمتی باشد برایتان از اهمیت زیاد برخودار است. بازه های قیمت لپ تاپ ها در ایران به موارد زیر تقسیم می شوند:

زیر 10 میلیون تومان: معمولا خیلی سخت می تواند حتی یک لپ تاپ متوسط در آن پیدا کرد چون بیشتر لپ تاپ های این رده ضعیف و مناسب کارهای عادی هستند چه برسد به کارهای گرافیکی و حرفه ای که نیاز به سخت افزار قوی ای دارند.
10 تا 20 میلیون تومان: در این رده لپ تاپ ها سخت افزار قوی تری دارند اما هنوز کامل نیستند و کم و کاستی های زیادی دارند. اگر واقعا یک لپ تاپ حرفه ای می خواهید برای کارهای تدوین فیلم و انیمیشن سازی شاید گزینه های بسیار کمی برای انتخاب در این باز باشند.
20 الی 30 میلیون تومان: در این رده دیگر لپ تاپ ها از کارت گرافیک، رم و cpu قوی ای برخودار هستند و معمولا بیشتر محصولات برای کارهای تدوین و انیمیشن سازی نیمه حرفه ای مناسب هستند.
30 تا 50 میلیون تومان: در این رده لپ تاپ های موجود برای کارهای حرفه ای مناسب هستند و اگر فردی هستید که پروژه های سنگینی انجام می دهید قطعا این لپ تاپ ها تمام نیاز های شما را پوشش می دهند.
بهترین لپ تاپ انیمیشن سازی زیر 20  میلیون تومان
زیر بیست میلیون تومان لپ تاپ های خوبی پیدا می شوند که چندان از نظر سخت افزاری ضعیف نیستند و قدرت خوبی دارند. اما بگذارید واقعیت را بگویم اگر قصد شما واقعا انیمیشن سازی و کارهای گرافیکی و حرفه ای است قطعا با خرید یک لپ تاپ ارزان قیمت فقط خودتان را به دردسر می اندازید. چون این لپ تاپ ها نه تنها نمی توانند به شما کارایی لازم را ارئه دهند بلکه مدام شما را اذیت می کنند و جلوی فعالیت درست شما را می گیرند. بنابراین گزینه های بالای 20 میلیون تومان می تواند خیلی عالی تر باشد.

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad L340 – MR
لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad L340 – MR

مشخصات لپ تاپ لنوو Ideapad L340 – MR:
وزن: 2.2 کیلوگرم
پردازنده: AMD Ryzen 5 R5-3500U 4 MB Cache
رم: 12 گیگابایت DDR4
حافظه داخلی: یک ترابایت
کارت گرافیک: AMD Radeon RX Vega 8 2GB
صفحه نمایش: HD 1366*768
اگر به دنبال یک دستگاه خوب زیر 20 میلیون تومان هستید قطعا این لپ تاپ لنوو بهترین گزینه ای است که می توانید پیدا کنید. از نظر زیبایی و ظاهری تفاوت چندانی با مدل های هم رده خود ندارد اما برگ برنده این لپ تاپ در رم 12 گیگابایت آن است که قدرت فوق العاده ای دارند و باعث می شود سیستم شما به معنای واقعی کلمه تغییر کند. این مقدار رم برای کسانی که کارهای گرافیکی و رندرگیری انجام می دهند کافی است و در این بازه یک نقطه قوت عالی به حساب می آید.

CPU و کارت گرافیک این مدل نیز در سطح و اندازه خود عالی هستند و می توان تا حدودی روی آنها حساب کرد. این محصول با این مشخصات به خوبی توانایی پاسخگویی به اکثر نیاز های شما را دارد.

البته این محصول بدون مشکل نیست. زود خالی شدن شارژ آن و کیفیت پایین صفحه نمایش از نقاط منفی آن به حساب می آید که دیگر در این بازی انتظار از این بیشتر را نمی توان داشت.

نقاط قوت:

رم بالا

پردازنده قوی

کارت گرافیک مناسب و خوب

کیفیت ساخت بالا

بلندگو های با کیفیت

نقاط ضعف:

زود خالی کردن شارژ

صفحه نمایش HD

نظر خریداران دیجیکالا درباره‌ی لپ تاپ لنوو Ideapad L340 – MR:
نظر خریداران دیجیکالا درباره‌ی لپ تاپ لنوو Ideapad L340 – MR


واقعا عالی و پرقدرته خیلی خوبه مخصوص هر کاری هستش هم بازی و هم کار
 

بهترین لپ تاپ انیمیشن سازی زیر 30 میلیون تومان
بهترین گزینه ها و کامل ترین گزینه ها در این رنج قیمتی می توان دید. لپ تاپ های این بازه قیمتی نه خیلی گران هستند که نتوان آنها را خرید و نه خیلی ضعیف هستند که نه توان روی آنها حساب کرد. در کل اگر به دنبال بهترین لپ تاپ برای انیمیشن سازی هستید این بازه قیمتی را انتخاب کنید.

  • ۰۰/۰۶/۲۲
  • clubnews clubnews

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی