خبر ساز

بروزترین خبر های ایران و جهان

خبر ساز

بروزترین خبر های ایران و جهان

  • ۰
  • ۰

یکی از انواع صندلی­ اداری که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم، صندلی مدیریتی است. در بیشتر کسب­ وکارها و سازمان­ها معمولا از صندلی مدیریتی برای مدیران عمومی، صندلی ریاست برای اعضای هیئت مدیره و صندلی­های ارزان قیمت برای سایر کارمندان استفاده می­شود. این یک دیدگاه کاملا اشتباه است زیرا انتخاب صندلی در یک سازمان باید متناسب با میزان کاربرد آن برای هر یک از پرسنل انجام گیرد.

امروزه نقش مبلمان و صندلی های اداری بسیار پر رنگ تر از سابق است زیرا این مبلمان نقش بسیار زیادی در سلامت و راحتی کارمندان یک مجموعه دارند. کارمندان باید ساعت های متوالی را روی این صندلی ها بنشینند و خستگی کمتری به آنها غلبه کند. انتخاب صندلی اداری بر اساس فیزیک افراد و قابلیت تنظیم ارتفاع انجام می گردد زیرا در مراقبت از ستون فقرات و عضلات کمر بایستی به ارتفاع و عمق صندلی اداری توجه کرد. صندلی اداری مناسب باید تکیه گاه راحت و مطمئنی برای بدن داشته باشد و متناسب با نوع وظایف کارمند طراحی شود. این صندلی ها باید گردن و کمر را کاملا پوشش دهند و از قسمت های سر، شانه، کمر و ستون فقرات محافظت کنند. یکی از انواع صندلی های اداری که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم، صندلی مدیریتی است. در بیشتر کسب و کارها و سازمان ها معمولا از صندلی مدیریتی برای مدیران عمومی، صندلی ریاست برای اعضای هیئت مدیره و صندلی های ارزان قیمت برای سایر کارمندان استفاده می شود. این یک دیدگاه کاملا اشتباه است زیرا انتخاب صندلی در یک سازمان باید متناسب با میزان استفاده و کاربرد آن برای هر یک از پرسنل انجام گیرد و به گونه ای باشد که از دوام و مقاومت خوبی در طولانی مدت برخوردار باشد. به عنوان مثال حوزه ی کاری منشی مجموعه یا مسئول دفتر به گونه ای است که صندلی به خاطر نشست و برخواست زیاد و یا استفاده از موس و کامپیوتر و … مدام در حرکت است و میزان فعالیت این نوع کارمند بسیار زیاد است، پس باید صندلی راحت تر و مناسب تری نسبت به نمونه های ارزان قیمت را برای او در نظر گرفت.

صندلی مدیریتی و ویژگی های آن
یک صندلی مدیریتی مناسب باید به نحوی طراحی شود که 4 ناحیه ی ستون فقرات شامل گردن، پشت، کمر و دنبالچه را پوشش دهد. افراد به طور متوسط در هنگام نشستن روی صندلی به مدت یک ساعت، 52 مرتبه بالا تنه ی خود را حرکت می دهند که اکثر این حرکات شامل تکیه دادن و چرخیدن می شود. بنابراین صندلی های مدیریتی باید دارای مکانیزم های حرکتی با ویژگی های تنظیم پشتی صندلی باشند. یک صندلی مدیریتی مناسب باید به گونه ای طراحی شود که گردش خون در پاها و زانوان را دچار مشکل نکند. پشتی صندلی باید قابلیت ارتجاعی داشته باشد و آرنج ها در فاصله ی صحیحی از سر شانه قرار بگیرند. تغییر وضعیت بدن از ناحیه ی کمر باید به راحتی صورت بگیرد. سطح یک صندلی مدیریتی مناسب باید دارای اصطکاک کافی باشد تا از لغزش آن جلوگیری شود.

صندلی های مدیریتی باید پشتی بلندی داشته باشند.

به طور کلی صندلی مدیریتی نسبت به سایر صندلی های اداری ویژگی های تنظیماتی کمتری دارد، جمع و جور تر است و مانور بیشتری روی آن می توان داد. این صندلی ها برای استفاده ی طولانی و حرکت کردن (از کنار یک میز به جایی دیگر و …) طراحی شده اند. صندلی مدیریتی به دلیل داشتن پشتی نسبتا بزرگ از بسیاری از درد های ناشی از نشستن روی صندلی به صورت طولانی مدت جلوگیری می کنند

  • ۰۰/۰۶/۱۴
  • clubnews clubnews

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی