هر یک از ما به هر نحو ممکن و ناممکن، اشخاصی هستیم که می توانیم در طی چند دقیقه یک استوری که می تواند شامل تصاویر، ویدیو، متون زیبا و یا خنده دار باشد را با دوستانمان به اشتراک بگذاریم. اما جدای از این توانایی که هر یک از ما داریم، اگر بدین شیوه برای صفحات فروشگاهی اقدام به استوری کنیم، طبیعتا بازدیدی که بتواند باعث محبوبیت ما شود را نخواهیم دید.
استوری باید همانند پست های صفحه ما هدفمند باشد و در غیر اینصورت فقط فالوورهای خودمان می توانند آنرا مشاهده نمایند! بنابراین در کنار تجربه و تمام ذهنیتی که در مورد استور گذاشتن داریم را باید کمی از خودمان دور کنیم و به دنبال راه و روش جدید و مطمئن باشیم که می توانند باعث محبوبیت و در نهایت کسب درآمد هر یک از ما شود.
لازم به ذکر است که اینستاگرام، یکی از شبکه های اجتماعی محبوب جهانی است که این روزها تعداد کاربران آن از مرز یک میلیارد هم عبور کرده که به همین دلیل یک بستر کاملا رایگان و آماده برای کسب درآمد و محبوبیت شما می باشد. از این رو اگر سوال «چگونه بازدید استوری را بالا ببریم» در ذهن شما ایجاد شده است، ما قصد داریم در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک شما را با ترفند افزایش و بالا بردن بازدید استوری آشنا سازیم. همراه ما باشید.
عناوینی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت؛
صفحه اینستاگرام خود راعمومی کنید
اجرای برنامه هدفمند برای انتشار استوری
استفاده از هشتگ های مختلف
بازی با استیکر پرسش و پاسخ
محصولات را آنباکس و تست کنید
خودتان را منشن کنید
استفاده از لوکیشن
استوری های پربازده را هایلایت کنید
طراحی خلاقانه استوری
بازدید استوری های مختلف را آنالیز کنید
طراحی چالش پربازده با جایزه ویژه
1- صفحه خود را عمومی کنید
اولین و مهم ترین قدمی که شما باید برای محبوب شدن بردارید، تغییر حالت حساب کاربری از private به public می باشد. اما برخی بر این باور هستند که نباید صفحه اینستاگرامی را تبدیل به صفحات عمومی کرد! متاسفانه این یک باور اشتباه می باشد چرا که برخی در صفحات شخصی خود و بدون ایجاد صفحه جداگانه اقدام به تبلیغات میان 50 فالوور خود می کنند!
بطور کلی زمانیکه یک مشتری در حال تماشای محصولات مختلف است، سعی می کند تا تمام محصولات را یکجا ببیند و از بین تمام محصولات یکی را به دلخواه انتخاب خواهد کرد. اما زمانیکه یک مشتری وارد صفحه بسته و شخصی شما می شود، باید درخواست بدهد و شما بعد از چند ساعت به او اجازه بازدید از فروشگاه آنلاین خود را بدهید.
افزایش بازدید استوری
یقینا چنین چیزی نتیجه مثبت نخواهد داشت! اگر صفحه شما که در زمینه X در حال فعالیت هستید، مشتری آنلاین می تواند با سرچ ساده در اینستاگرام، صفحاتی که در زمینه X فعالیت می کنند را پیدا کند و وسیله مورد نظرش را خریدی نماید. پس شما باید صفحه فروشگاهی اینستاگرام خود را آزاد نگه دارید تا مشتریان مختلف بتوانند محصولات شما را مشاهده کنند.
2- اجرای برنامه هدفمند برای انتشار استوری
انتشار استوری باید به هر گونه ای که است، تکراری نباشد و زمانیکه فالوورها مشاهده می کنند بتوانند احساس خوشایندی را درک کنند! از این رو نباید یک تصویر را به طراح تصاویر بدهیم و هر روز همان تصویر را استوری کنیم!!! این واقعا اقدام خسته کننده ای نه تنها برای شما بلکه برای فالوورهای شما نیز می باشد!
اما یک راه را در این مورد به شما آموزش خواهیم داد که می تواند به شما کمک کند. اگر شما یک حساب فروشگاهی را جدیدا آغاز کرده اید و هنوز کار خاصی انجام نداده اید، توصیه می شود هزینه ای به طراح عکس بپردازید و از او بخواهید تصویر گرافیکی png و لایه باز را هم در ابعاد استوری اینستاگرام و هم در ابعاد پست اینستاگرام طراحی کند. این تصاویر یک فریم و قاب هستند که شما می توانید خودتان عکس های مختلف را در آن طراحی کنید.
راه های افزایش بازدید استوری
پس شخص طراح فقط یک فریم به شما خواهد داد و قرار نیست محصولات شما را در تصاویر قرار دهد چرا که شما می توانید با استفاده از برنامه هایی همچون فتوشاپ تصاویر محصولاتتان در آن جای دهید! پس خودتان نیز وارد طراحی تصاویر خواهید شد تا هزینه طراحی را به کمترین میزان ممکن برسانید و می توانید دقیق تر به فروشگاه خودتان تسلط پیدا کنید!
3- استفاده از هشتگ های مختلف
همان گونه که می دانید استوری همانند پست های اینستاگرامی در بخش Search اینستاگرام، قابل مشاهده است و به شرطی که شما با استفاده از هشتگ ها و منشن های مناسب به هوش مصنوعی اینستاگرام نشان دهید که در چه زمینه ای استوری گذاشته اید! جدای از این بحث بعد از یک مدت دیگر نیاز نیست شما هشتگ هایی را در استوری ثبت کنید چرا که برای اینستاگرام و سایر کاربران شناخته خواهید شد و حتی باز هم شما را فالو نکنند، شما در سرچ اینستاگرام برای آنها قابل مشاهده خواهید بود.
افزایش بازدید استوری
اما همیشه باید دست خود را بر روی هشتگ هایی بگذارید که توسط کاربران مختلف هر روز سرچ می شود و شما با تعدادی لایک و مشاهده شدن در اینستاگرام می توانید در صدر قرار بگیرید و زمانیکه در صدر قرار بگیرید قطعا روزانه میان کاربران مختلف دیده خواهید شد و آنها برای مشاهده پیج شما هم شده باشد، شما را فالو خواهند کرد تا در صورت عرضه محصولی جدید آنرا از شما خریداری نمایند.
4- بازی با استیکر پرسش و پاسخ
یکی از قابلیت هایی که در نسخه های اخیر اینستاگرام به آن افزوده شد، استیکر پرسش و پاسخ است که شما از فالوورهای خود یک سوال میپرسید و آنها می توانند به دلخواه به سوالات شما پاسخ دهند. اما این بستگی به خودتان دارد تا با استفاده از خلاقیت و زمینه فعالیتی که در حال کار کردن بر روی آن هستید، سوال های مرتبط را هر چند مدت یکبار بپرسید تا فالوورهای شما نسبت به سوالی که پرسیدید، پاسخ خودشان را ثبت کنند
- ۰۰/۰۶/۱۱