خبر ساز

بروزترین خبر های ایران و جهان

خبر ساز

بروزترین خبر های ایران و جهان

  • ۰
  • ۰

گرایش های جنسی به چند دسته تقسیم میشوند مانند ازدگرجنسگرا (هتروسکشوال) و یا همجنسگرا (هوموسکشوال) و….آسکشوال یا بی تمایلی و عدم گرایش جنسی ! .به گزارش ایران ناز  جذابیت جنسی و تمایل دو نفر به یکدیگر برای داشتن رابطه جنسی از قوی ترین نیروهای زندگی است. اما برخی از مردم آن را به این شیوه تجربه نمی کنند. در واقع، آنها تمایل جنسی را تجربه نمی کنند.

 

برای اکثر مردم، جذابیت جنسی و تمایل دو نفر به یکدیگر برای داشتن رابطه جنسی از قوی ترین نیروهای زندگی است. اما برخی از مردم آن را به این شیوه تجربه نمی کنند.

 

آسکشوالیتی با «دوری از سکس» و «تجرد» که رفتارهایی ناشی از انتخاب افراد هستند فرق دارد.

 

همه چیز درباره آسکشوال ها یا بی جنس گرایی (عکس)

 

در واقع، آنها تمایل جنسی را تجربه نمی کنند. طبق یک مطالعه در سال 2004، حدود 1٪ از جمعیت بی جنس گرا یا آمیزش ناخواه هستند.بی جنس گرایی یا آسکشوال یک “گرایش جنسیتی است که به دلیل عدم وجود جاذبه جنسی در هر جنسیتی مشخص است، مردم آسکشوال نه جذابیت جنسی را تجربه می کنند و نه می توانند انتخاب کنند؛ آنها به سادگی بدون میل جنسی زندگی می کنند.انجام مشاوره جنسی برای تشخیص این موضوع بسیار موثر است.

 

از نظر سکسولوژی آسکشوال به این معنی است که فرد احساسات جنسی را نسبت به افراد دیگر احساس نمی کند. با این حال، فردی که به عنوان یک آسکشوال شناسایی می شود، هنوز هم می تواند انتخاب جنسی داشته باشد، ممکن است هنوز هم با یک شریک عاشقانه ازدواج کند، هنوز هم می تواند عاشق باشد و هنوز هم می تواند در روابط عادی دخالت کند. افراد آسکشوال دارای نیازهای عاطفی هستند، ممکن است احساس غیر جنسی را به دیگران احساس کنند و حتی ممکن است احساس آرامش داشته باشند. آنها فقط جذابیت جنسی را احساس نمی کنند.

 

همه چیز درباره آسکشوال ها یا بی جنس گرایی (عکس)

 

آسکشوالیتی انتخابی نیست و فرد انتخاب نمی کند که که عمل جنسی نداشته باشد بلکه هیچ علاقه ای به عمل جنسی ندارد.

 

در اواسط قرن بیستم آلفرد کینزی افراد را بر اساس گرایش جنسی شان ازدگرجنسگرا (هتروسکشوال) تا همجنسگرا (هوموسکشوال) از ۰ تا ۶ دسته‌بندی کرد، این دسته‌بندی به مقیاس کینزی معروف است. در این مقیاس کینزی یک گروهی را هم اضافه کرد به نام «ایکس» این گروه متعلق به افرادی بود که هیچ وابسته سکسی اجتماعی و کشش جنسی نداشتند. او ۱٫۵ درصد مردان را جزو گروه «ایکس» می‌دانست. در کتاب دوم کینزی «رفتارهای جنسی در زنان» او افرادی را که به گروه «ایکس» تعلق داشتند را با این ویژگی‌ها برشمرد: زنانی که هیچگاه ازدواج نکرده‌اند=۱۴–۱۹٪، زنانی که ازدواج کرده‌اند=۱–۳٪، زنانی که قبلاً ازدواج کرده بودند =۵–۸٪، مردانی که هیچگاه ازدواج نکرده‌اند=۳–۴٪، مردانی که ازدواج کرده‌اند=۰٪ و مردانی که قبلاً ازدواج کرده بودند=۱–۲٪

 

جاذبه، نه عمل

 

بی جنس گرایی یا آسکشوال یک گرایش جنسی است، مانند همجنسگرایی. این مربوط به چیزی است که کسی احساس می کند، نه چیزی که کسی انجام می دهد. دوستیابی، داشتن رابطه جنسی، خودارضایی، عشق ورزیدن، ازدواج یا داشتن فرزند به هیچ وجه با بی جنس گرایی یا آسکشوال در تضاد نیست. دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است یک فرد آسکشوال این کارها را انجام دهد که نیازی به جاذبه جنسی ندارند.

 

بعضی ها انجام می دهند، بعضی انجام نمی دهند.

 

بسیاری از سوالاتی که مردم در رابطه با بی جنس گرایی یا آسکشوال انجام میدهند را میتوان با همان عبارت پاسخ داد: “برخی انجام میدهند، بعضیها نمیتوانند انجام بدهند.”

 

آیا افراد آسکشوال سر قرارهای عاشقانه می روند؟ برخی انجام می دهند، بعضی نمی کنند

آیا آسکشوال ها عاشق می شوند؟ برخی انجام می دهند، بعضی نمی کنند

آیا آسکشوال ها رابطه جنسی دارند؟ برخی انجام می دهند، بعضی نمی کنند

 

آیا آسکشوال ها خود ارضایی می کنند؟ برخی انجام می دهند، بعضی نمی کنند ما همه افرادی هستیم، با ترجیحات و شخصیت های فردی خودمان، و عموما غیرممکن است که همه چیز در موردمان یکسان باشد.

 

تصورات اشتباه درباره بی جنس گرایی یا آسکشوال

 

بی جنس گرایی یک هویت جنسیتی نیست. (هرچند ممکن است وجود داشته باشد مانند ترانس ها و غیره.)

 

بی جنس گرایی یک اختلال نیست (گرچه ممکن است در شرایط فیزیکی یا روحی آسیب دیده باشد.)

 

یک انتخاب نیست.

 

یک عدم تعادل هورمون نیست. (گرچه ممکن است مشکلات هورمونی وجود داشته باشد).

  • ۰۰/۰۴/۰۷
  • clubnews clubnews

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی