خبر ساز

بروزترین خبر های ایران و جهان

خبر ساز

بروزترین خبر های ایران و جهان

  • ۰
  • ۰

خصوصیات فرش دستباف

جلوه زیبا و درخشنده بودن

فرش دستباف نسبت به فرش ماشینی از ارزش هنری والاترو ویژگی های برتری برخوردار است و از دور و نزدیک جلوه زیبایی دارد و درخشنده می باشد.

 

اختلاف در ابعاد

یکی از مشخصات فرش دستباف این است که درابعاد آن در قسمت های بالا و پایین چند سانتی متر اختلاف وجود دارد . این ویژگی عیب به شمار نمی رود، اما در قالیچه های کوچک ممکن است به چشم آید. اگر می خواهید از تقارن فرش اطمینان یابید فرش دستباف را از قسمت میانی تا کنید و اختلاف قسمت بالا و پایین فرش را دریابید.

تقارن رنگ

ویژگی های یک فرش دستباف تقارن رنگ آن است. زمان خرید فرش دستباف در نور طبیعی رنگ آن را بررسی کنید و به تقارن رنگ در قسمت های متقارن توجه نمایید . باید بدانید که رنگ فرش دستباف در جهت خواب آن تیره تردیده می شود. دقت کنید اشکال و هندسه طرح جایی نیمه کاره باقی نمانده باشد.

رنگ های فرش دستباف

ترکیب رنگ های زیبا در فرش دستباف
خصوصیات و راهنمای خرید فرش دستباف
انعطاف پذیر بودن پرز فرش

از خصوصیات یک فرش دستباف درخشان و انعطاف پذیر بودن پرز فرش دستباف است. در خرید فرش دستباف دقت کنید که رنگ سطح فرش دستباف با قسمت انتهایی پرز اختلاف نداشته باشد، زیرا اختلاف داشتن رنگ ها نشانه این است که با رنگ های جوهری فرش را رنگ کرده اند و ممکن است این فرش با شسته شدن رنگ بدهد. اگر پرزهای فرش دستباف خشن باشد فرش سخت تر تمیز خواهد شد.

بالارفتن ارزش مالی و هنری با پا خوردن

یکی از ویژگی های فرش دستباف این است که فرش دستباف هر چه بیشتر پا بخورد و هرچه بیشتر بماند ارزش مالی و هنری اش بیشتر می شود زیرا این فرش با پا خوردن ، نور و شست و شو زیبایی هایش بیشتر شده و چشم نوازی آن از دست نمی رود مخصوصا اگر این فرش با مواد رنگزای طبیعی رنگ شده باشد.

بکار رفتن الیاف طبیعی در آن

یکی از ویژگی های متفاوت فرش دستباف نسبت به فرش ماشینی این است که این فرش به علت مواد طبیعی به کار رفته در آن در تابستان سرد و در زمستان گرم است اما فرش ماشینی به علت مواد پلاستیکی اش دارای این خصوصیت نیست.

 

  • ۰۰/۰۲/۱۹
  • clubnews clubnews

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی