خبر ساز

بروزترین خبر های ایران و جهان

خبر ساز

بروزترین خبر های ایران و جهان

  • ۰
  • ۰

ما تصمیم گرفتیم این قانون را نقض کنیم و به شما یاد دهیم که چگونه اندازه عکس های آنلاین و آفلاین را کاهش دهید.

ابتدا می خواهیم انواع مختلف قالب های دیجیتالی تصویر را به شما معرفی کنیم. زیرا کاهش اندازه عکس ها به آشنایی با قالب های تصویر نیاز دارد. تصاویر در دنیای دیجیتال به دو دسته کلی تقسیم می شوند که عبارتند از:

پتصاویر برداری

به طور خلاصه ، تفاوت بین تصاویر بردار و پیکسل در این است که تصاویر پیکسل از نقاط کوچکی تشکیل می شود که پیکسل نامیده می شوند و با تطبیق این نقاط تشکیل می شوند.

اما در تصاویر برداری با ریاضیات و فرمول های ریاضی سر و کار داریم. یعنی خطوط موجود در آنها یک بردار داده را تشکیل می دهند و اطلاعات تصویر در داخل این بردارها تعریف می شود.

هر دو نوع تصویر توسط انجمن گرافیک پذیرفته می شوند و اصولاً توسط گرافیست ها طراحی و استفاده می شوند. اما اکنون استفاده از تصاویر برداری کمتر از تصاویر پیکسلی در وب استفاده می شود.

رایج ترین قالب های تصویر در وب

اندازه تصویر را کاهش دهید

چندین فرمت برای تصاویر دیجیتال وجود دارد. هر یک از این قالب ها دارای مزایا و معایبی هستند. به عنوان مثال ، اگر فیلم ویدئویی حرفه ای را با دوربین ضبط کنید ، قالب احتمالاً خام یا حصبه ای خواهد بود.

یا انیمیشن هایی که در وب سایت ها یا شبکه های اجتماعی مشاهده می کنید معمولاً در قالب gif استفاده می شوند. ما در دنیای وب به طور عمده با سه نوع قالب سروکار داریم:

فرمت Png: به طور کلی تصاویر با فرمت png از کیفیت بالایی برخوردار هستند. زیرا در این قالب فشرده سازی نسبتاً کمتری انجام می شود. استفاده از این قالب بیشتر برای تصاویری که به طور شفاف استفاده می شوند مفید است. همچنین از طیف گسترده ای از رنگ ها پشتیبانی می کند.

قالب Jpeg یا jpg: برای دانستن این قالب لازم نیست که یک طراح گرافیک باشید. زیرا این قالب یکی از رایج ترین قالب ها برای تصاویر دیجیتالی است. دلیل محبوبیت این قالب در دنیای وب فشرده سازی بالا و کیفیت قابل قبول آن است.

قالب Gif: امروزه استفاده از تصاویر متحرک در شبکه های اجتماعی و سایت ها بسیار محبوب شده است. بیشتر این تصاویر متحرک با فرمت gif هستند اما از این قالب برای تصاویر ثابت نیز می توان استفاده کرد.

قالب Svg (گرافیک برداری مقیاس پذیر): تصاویر در این قالب برداری و مقیاس پذیر هستند. امروزه استفاده از این تصاویر در دنیای وب در حال گسترش است. مزیت استفاده از این تصاویر مقیاس پذیری و حجم بسیار کم آنهاست.

چرا در دنیای وب کم کردن حجم عکس بسیار با اهمیت است؟

پس از ظهور رایانه و جامع بودن آن ، مشکل کمبود حافظه به یکی از اصلی ترین نگرانی های کاربران تبدیل شده است. اگرچه طی سالیان گذشته فناوری های ذخیره سازی به طور قابل توجهی پیشرفت کرده و حجم تجهیزات ذخیره سازی افزایش یافته است ، اما مشکل حافظه همچنان پابرجاست. تصاویر بزرگ به سرعت حافظه را پر می کنند.

همچنین استفاده از عکس های با کیفیت در دنیای اینترنت باعث مصرف پهنای باند زیاد و در نتیجه کاهش سرعت بارگذاری سایت ها می شود. گوگل مدت هاست اعلام کرده است که سرعت بارگذاری سایت پارامتر بسیار مهمی در سئو سایت و بنابراین رتبه بندی سایت است.

از طرف دیگر ، می دانیم که حجم اینترنت به بیشتر کاربران محدود می شود. حال اگر سایتی داشته باشیم و صفحات آن را پر از عکس های بزرگ و سنگین کنیم ، قطعاً این پارامتر ارزشمند را از دست خواهیم داد و علاوه بر مصرف پهنای باند و کاربران ، از سرعت سایت و در نهایت سئو آن می کاهد.

چه ابزارهایی برای کم کردن حجم عکس وجود دارند؟

امروزه الگوریتم های مختلفی برای کاهش اندازه تصاویر بدون به خطر انداختن کیفیت ساخته شده است. برنامه نویسان می توانند از این الگوریتم ها به روش های مختلف استفاده کنند.

به عنوان مثال ، یکی از رایج ترین ابزارها برای کاهش اندازه تصویر ، نرم افزار فشرده سازی است. این بدان معناست که شما می توانید یکی از نرم افزارهای موجود در این قسمت را انتخاب کرده و بر روی دستگاه خود نصب کنید.

ابزار دیگر برای کاهش اندازه تصاویر سایت ها هستند. امروزه ، برنامه های کاربردی وب سایت بسیار متنوع هستند و تقریباً همه مناطق را پوشش می دهند.

مزیت اصلی کاهش اندازه عکس های آنلاین سهولت کار با این سایت ها است. فقط تصویر خود را در سایت قرار دهید تا کار خود را سازماندهی کند. در این مقاله ما 8 سایت قدرتمند و عالی برای کاهش اندازه عکس را به شما معرفی خواهیم کرد.

یکی دیگر از این ابزارها نرم افزار فتوشاپ است. فتوشاپ در دنیای تصاویر جادو می کند و با این وجود رقبایی مانند Gimp نمی توانند به محبوبیت خود برسند.

فتوشاپ ابزارهای بسیار خوبی برای کاهش اندازه تصویر دارد. در این مقاله به بررسی هر یک از این روش ها خواهیم پرداخت تا بتوانیم به راحتی از اندازه تصاویر خود بکاهیم.

آموزش کم کردن حجم عکس به صورت آنلاین

سایت compressor.io | یکی از بهترین سایت‌های کاهش حجم عکسcompressor.io یکی از بهترین سایت های کاهش اندازه تصویر است.

کاهش حجک تصویر

برای استفاده از این سایت پس از ورود به سیستم ، باید گزینه TEST را کلیک کنید. در صفحه جدید ، می توانید عکس خود را بکشید و رها کنید یا عکس خود را از تب SELECT FILE انتخاب کنید.

فقط یک نکته مهم را بخاطر بسپارید. این سایت از دو حالت فشرده سازی بدون افت کیفیت (Lossless) و با افت کیفیت (Lossy) پشتیبانی می کند. برای تصاویر png و jpg می توانید ساختار بدون افت را انتخاب کنید.

سایت squoosh.app | منعطف و پایدار در کم کردن حجم عکس

squoosh.app سایت خوبی است ، برای شروع کار می تواند کمی گیج کننده باشد. با کلیک بر روی انتخاب تصویر و بارگذاری تصویر ، سایت خود تصویر را برای شما فشرده می کند.

سایت کم کردن حجم تصویر

پس از ارسال تصویر از قسمت سمت چپ ، با انتخاب هر الگوریتم ، نوع فشرده سازی را که به صورت درصد انتخاب می شود ، مشخص کنید. اگر نمی خواهید درگیر شوید یا نمی دانید الگوریتم بهینه چیست ، به سایت خود اجازه دهید بهترین روش فشرده سازی را انتخاب کند.

پس از فشرده سازی ، بر روی نماد بارگیری در کادر سمت راست کلیک کنید و تصویر فشرده شده خود را دریافت خواهید کرد.

سایت imageresizer | متنوع در تغییر سایز آنلاین

این سایت بسیار قدرتمند و انعطاف پذیر است. علاوه بر فشرده سازی ، تصویرساز ابزارهای متنوعی را فراهم می کند که کار با تصاویر را لذت بخش می کند.

سایت کاهش حجم تصویر

به عنوان مثال ، این امکان را به شما می دهد تا تصاویر را تغییر اندازه دهید یا آنها را بچرخانید. می توانید اندازه فشرده سازی یا قالب خروجی تصویر را مشخص کنید.

پس از انجام کار مورد نظر برای ذخیره عکس ها ، روی ذخیره و بارگیری کلیک کنید تا تصویر بهینه شده مشاهده شود. با انتخاب گزینه Download image می توانید آن را بارگیری کنید. و خیلی راحت اندازه عکس های آنلاین را کاهش دهید.

 

سایت imagecompressor.com | ابزاری مفید برای کاهش حجم عکس آنلاین

از نظر تیم ما ، کار با این سایت بسیار شیرین بود و ما تجربه کاربری خوبی داشتیم. پس از ورود به سایت ، گزینه “بارگذاری پرونده ها” در دسترس شما قرار دارد و با کلیک بر روی آن ، می توانید تصویر مورد نظر را به سایت ارسال کنید.

سایت کم کردن حجم تصویر

پس از ارسال عکس ، سایت بهترین الگوریتم را برای آن انتخاب کرده و عکس را فشرده می کند. سپس دو تصویر را کنار هم قرار دهید و با کلیک روی گزینه Download All امکان دریافت تصویر را برای شما فراهم می کند.

سایت imagecompressor ویژگی جالبی دارد که به شما امکان مقایسه هر دو تصویر را می دهد.

سایت picresize | یکی از زیباترین سایت‌های کم کردن حجم عکس

picresize یکی از قدیمی ترین سایت های کاهش اندازه تصویر است. در بالای سایت می توانید تعداد عکس هایی را که تاکنون با این سرویس ویرایش شده اند مشاهده کنید.

کم کردن حجم عکس

این سرویس ابزارهای مختلف ویرایش تصویر را در اختیار کاربران قرار می دهد. این سایت دارای سه روش برای ارسال تصویر به سایت است.

اول ارسال عکس از رایانه ، دوم وارد کردن URL عکس و در آخر ارسال چندین تصویر. بسته به نیاز خود می توانید از هر یک از این روش ها استفاده کنید.

با کلیک بر روی Next برای ویرایش تصویر ، صفحه جدیدی باز می شود و می توانید تصویر را ویرایش کنید. پس از اعمال تغییرات ، برای دسترسی به صفحه بارگیری ، روی پایان دادن ، تغییر اندازه عکس من کلیک کنید.

در سایت picresize برای ذخیره عکس در کامپیوتر گزینه Save To Disk را بزنید

سایت compressnow | یک ابزار قدرتمند برای کاهش حجم تصاویر با کم‌‌ترین افت کیفیت

سایت compressnow تصاویر را از شما در سه قالب jpg ، png و gif دریافت می کند. سپس از شما می پرسد که تصویر شما چقدر فشرده شده است.

کاهش حجم عکس

با انتخاب درصد و فشار دادن گزینه Comperes Now فشرده سازی تصویر شروع می شود. با استفاده از این وب سایت می توانید همزمان ده تصویر را ویرایش کنید. البته اندازه تصاویر ارسالی شما نباید بیش از 9 مگابایت باشد.

این سایت ادعا می کند که تصاویر شما در این سرویس ذخیره نشده اند و پس از 30 دقیقه به طور خودکار حذف می شوند. تعامل با این سایت آسان است و شما به جز دو گزینه Upload Image و Comperes Now چیزی نمی بینید.

خیلی از سایت‌هایی که برای کاهش حجم تصاویر معرفی می‌شوند در واقع ابعاد تصاویر را تغییر داده و معمولا افت کیفیت زیادی دارند. به خاطر همین در سون لرن اشاره‌ای به آن‌ها نکردیم

آموزش کاهش حجم عکس به کمک نرم افزار

این نرم افزار بود که به رشد رایانه کمک کرد. هر نرم افزار جدیدی که تولید می شود ویژگی جدیدی را ارائه می دهد و برخی از مشکلات موجود را برطرف می کند.

نرم افزارهای متنوعی برای کاهش اندازه تصویر طراحی شده است که با کمترین افت کیفیت ، تصویر شما را فشرده می کند. در اینجا چند برنامه برای کاهش اندازه عکس برای رایانه شما آورده شده است.

1 – نرم افزار Caesium

سزیم یک نرم افزار رایگان و قدرتمند است که تصاویر را بدون افت کیفیت و با کمک الگوریتم های پیشرفته فشرده می کند. در آزمایشات تیم ما ، برخی از عکس ها تا 80٪ کاهش یافته و کیفیت آنها به طور قابل توجهی حفظ شده است.

از این نرم افزار در مکان های مختلف استفاده می شود. به عنوان مثال ، برای کاهش اندازه تصویر اسکن شده ، تصاویر را قبل از بارگذاری در سایت فشرده کنید ، یا اندازه تصویر را برای ارسال به سایت خاصی که دارای محدودیت اندازه است کاهش دهید ، از این نرم افزار استفاده می شود.

کاهش اندازه تصویر بدون افت کیفیت

2 – نرم افزار JPEG Imager

نرم افزار JPEG Imager رایگان نیست و برای استفاده از آن باید آن را خریداری کنید. این برنامه تصاویر JPG را از شما گرفته و نسخه فشرده و فشرده ای را ارائه می دهد.

ما یک نقشه راه کوچک برای استفاده از این نرم افزار آماده کرده ایم که امیدوارم به شما در استفاده از این نرم افزار کمک کند.

پس از نصب نرم افزار ، عکس مورد نظر را به برنامه اضافه کنید (از قسمت File و گزینه Open را کلیک کنید)
از منوی اصلی نرم افزار Compress را انتخاب کرده و از زیر منو دوباره Compress را کلیک کنید.

اکنون یک کپی از تصویر را در سمت راست مشاهده خواهید کرد. در واقع ، نسخه فشرده شده عکس به شما امکان مقایسه تصاویر را می دهد.

  • ۰۰/۰۲/۰۴
  • clubnews clubnews

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی