خبر ساز

بروزترین خبر های ایران و جهان

خبر ساز

بروزترین خبر های ایران و جهان

  • ۰
  • ۰

سایت ووکامرسی و فروشگاهی دارید؟ صاحب یک سایت گردشگری هستید؟ پس بدون شک از تصاویر زیادی در سایتتون استفاده می‌کنید و آپلود تصاویر بی‌کیفیت قطعاً به کسب و کار شما آسیب می‌زنه. اگر به حجم تصاویر دقت کرده باشید متوجه می‌شید که اکثر اون‌ها چند صد کیلوبایت و یا چند مگابایت هستند؛ حالا تصور کنید این حجم از اطلاعات باید با هربار درخواست کاربر برای باز کردن سایت، بارگذاری بشه؛ اینجوری میزان زیادی از منابع سرور بکار میره و به دنبال اون سرعت لود سایت کاهش پیدا می‌کنه. البته برای جلوگیری از پاسخ همیشگی به درخواست‌های کاربر می‌شه از بهترین افزونه های کش وردپرس استفاده کرد اما با نصب افزونه کش یا فعال کردن قابلیت لیزی لود یا لود تنبل تصاویر، مشکلات پیرو استفاده از تصاویر پرحجم رفع نمی‌شه! استفاده از بهترین افزونه بهینه سازی تصـاویر وردپرس یکی از راه‌های بهینه سازی تصاویر سایت بدون افت کیفیت هست که در این مطلب قراره به طور مفصل بهش بپردازیم.

نکته: بهینه سازی عکس ها در وردپرس یک موضوع مفصل و البته جالب هست که در این مورد بهتون توصیه می‌کنم مقاله جامع بهینه سازی تصاویر رو دنبال کنید.

 

سرفصل‌های پست [مخفی کردن]

1 معرفی بهترین افزونه بهینه سازی تصاویر وردپرس
1.1 wp smushit (رایگان – پولی)
1.2 EWWW Image Optimizer (رایگان – پولی)
1.3 Imagify (رایگان – پولی)
1.4 ShortPixel (رایگان – پولی)
1.5 tiny compress images (رایگان – پولی)
1.6 Optimole (رایگان – پولی)
1.7 reSmush.it (رایگان – پولی)
1.8 imsanity (رایگان)
1.9 استفاده از CDN عکس
2 نتیجه گیری + مقایسه + پیشنهاد
معرفی بهترین افزونه بهینه سازی تصاویر وردپرس
اگر مطلب بهترین افزونه افزایش سرعت وردپرس رو در سایت میزفا خونده باشید، می‌بینید که یکسری از این افزونه‌ها از قابلیت بهینه سازی تصاویر آپلود شده بهره‌مند هستند اما راه‌حل پیشنهادی ما استفاده از افزونه و ابزارهای تخصصی هست. یک افزونه فشرده سازی و بهینه سازی تصویر باید حجم تصاویر رو بدون افت کیفیت مشهود به پایین‌ترین حد  ممکن برسونه.

دوستان، حجم تصاویر سایت یکی از فاکتورهایی هست که در سئو سایت بسیار مؤثره و چیزی نیست که یواست سئو (برای مثال) اون رو بررسی کنه. بهتون پیشنهاد می‌کنم برای اطلاعات بیشتر راجع به رابطه‌ی بهینه سازی تصویر و سئو، مطلب سئو داخلی وردپرس رو مطالعه بفرمایید. در ادامه با افزونه کاهش حجم تصاویر وردپرس به ترتیب اولویت آشنا بشید.

wp smushit (رایگان – پولی)
بهترین افزونه بهینه سازی تصاویر

بدون شک با جستجوی بهترین افزونه بهینه سازی تصاویر وردپرس در هر موتور جستجویی، اسم افزونه wp smushit به چشمتون می‌خوره. این افزونه قدیمی بارها برنده جایزه Plugin Madness شده و تابحال بیش از 1 میلیون کاربر اون رو نصب و فعال کردند. افزونه smush به 35 زبان از جمله زبان فارسی در دسترس هست  و تمام گزینه‌های اون رو می‌تونید به زبان فارسی مشاهده کنید؛ ازونجایی که رابط کاربری smush بسیار راحت و آسونه می‌تونه مناسب هر دو گروه افراد مبتدی و افراد حرفه‌ای باشه. یکی از قسمت‌های جالب این افزونه اطلاعاتی هست که راجع به عکس‌ها و فضایی که با بهینه‌سازی عکس ها آزاد کردید رو به نمایش می‌ذاره.

حتی اگه با وجود آپلود تعداد زیادی تصویر، تابحال فشرده سازی تصاویر در وردپرس رو انجام ندادید و همین عامل باعث افت سئو سایت و سرعت شده، با  نصب افزونه wp smushit می‌تونید به یکباره تعداد زیادی تصویر رو بهینه‌سازی کنید. به این قابلیت فشرده‌سازی انبوه یا bulk optimize می‌گن.

این افزونه ی بهینه سازی تصویر به دو صورت رایگان و پرمیوم قابل استفاده هست. اگر دنبال بهینه‌سازی دوبرابر و گزینه‌های متنوع‌تر هستید، می‌تونید نسخه پرمیوم wp smushit رو دانلود و نصب کنید.

محیط افزونه smush
محیط افزونه smush
ویژگی‌های بارز افزونه:

فشرده سازی بدون افت کیفیت
بهینه سازی تصاویر با نهایت حجم 5mb
قابلیت lazy load یا بارگذاری آهسته
بهینه سازی و فشرده‌سازی تجمیعی تصاویر
بررسی تمامی فایل‌ها و بهینه‌سازی فایل‌های PNG، JPEG و حتی GIF
امکان تغییر اندازه یا resize تصاویر
شناسایی تصاویری که عامل افت سرعت سایت هستند
امکان ادغام با ادیتور Gutenberg
پشتیبانی از وردپرس چند سایته
امکان نگهداری داده‌های EXIF  (مثل لوکیشن عکس، مدل دوربین و…)
امکان تبدیل فرمت عکس به WebP (در نسخه پرو)
جهت دانلود افزونه Smush اینجا کلیک کنید.

فرمت WebP : این فرمت تصویری توسط گوگل معرفی شده و بخاطر حجم پایینش نسبت به فرمت‌های PNG و JPG درحال گسترشه، برای مثال با کیفیت بصری مشابه، یک عکس با این فرمت 3برابر کوچکتر از فایل PNG و 25٪ کوچکتر از فایل JPG هست.
EWWW Image Optimizer (رایگان – پولی)
افزونه کاهش حجم تصاویر وردپرس EWWW Image Optimizer
فرقی نداره حجم تصاویر چقدر باشه، افزونه EWWW Image Optimizer تمام تصاویر رو بهینه سازی و رمزگذاری می‌کنه. بله رمزگذاری! این افزونه به عنوان یکی از بهترین افزونه های کاهش حجم عکس در وردپرس این امکان رو داره تا بعد از آپلود و بهنیه سازی هر تصویر، اون ها رو با SSL encryption ایمن کنه. برخلاف افزونه smush، این افزونه محدودیتی در حجم تصاویر نداره؛ یعنی اگر افزونه اسموش تنها تصاویری با حداکثر حجم 5mb رو بهینه و فشرده‌سازی می‌کرد، پلاگین EWWW چنین محدودیتی رو نداره.

این افزونه می‌تونه حجم تصاویر رو بدون افت کیفیت پایین بیاره، البته افزونه EWWW Image Optimizer می‌تونه عکسای قدیمی رو هم بهینه کنه. تنها نقطه ضعفش اینه که بر خلاف سایر افزونه‌ها که بهینه‌سازی رو روی سرورهای خودشون انجام می دادن، EWWW بهینه سازی تصاویر رو با سرور سایت شما انجام می‌ده.

پلاگین EWWW  تابحال بیش از 800,000 نصب فعال داشته و برای استفاده از اون نیازی به ثبت‌نام ندارید؛ ولی اگر دنبال امکانات اضافی هستید باید ثبت نام و  کد API دریافت کنید.

محیط افزونه EWWW
محیط افزونه EWWW
ویژگی‌های بارز افزونه:

بهینه سازی فایل‌های JPG، PNG، GIF و  PDF
بهینه سازی تصاویر به صورت خودکار
قابلیت بهینه سازی تصاویر قبلی
تغییر فرمت تصویر برای رسیدن به کمترین حجم
امکان تغییر اندازه تصاویر (resize)
مستثنی کردن بهینه سازی تصاویر براساس اندازه
رمزگذاری فرآیندهای فشرده سازی تصاویر با SSL
نگهداری از تصاویر با حجم اصلی تا 30 روز
لود تنبل یا اصطلاحاً لیزی لود تصاویر
امکان نگهداری داده‌های EXIF یک عکس (مثل مدل دوربین و …)
امکان تبدیل فرمت عکس به WebP (حالت اتوماتیک این حالت در نسخه پرو)
تغییر ابعاد تصاویر متناسب با دیوایس (نسخه پرو)
کوچک سازی کدهای JS و CSS (نسخه پرو)
امکان ادغام با CDN (نسخه پرو)
امکانات خوبی افزونه بالا برای سئو عکس داره. جهت دانلود افزونه EWWW اینجا کلیک کنید.

Imagify (رایگان – پولی)
imagify یکی از بهترین افزونه بهینه سازی تصاویر وردپرس
این افزونه با بیش از 300,000 نصب، یکی از معروف‌ترین افزونه های بهینه سازی عکس برای سایت شناخته میشه. یکی از نکات مثبت این افزونه اینه که توسط کمپانی wp media ارائه شده؛ در واقع wp media همون شرکتی هست که پلاگین معروف wp rocket رو ارائه داده. به احتمال زیاد با این افزونه کار کردید یا حداقل اسمشو شنیدید. پس بهتون توصیه می‌کنم راجع به موشک وردپرس یا wp rocket مطلب بهترین افزونه کش وردپرس رو دنبال کنید.

از مزایای پلاگین Imagify اینه که قابلیت تبدیل فرمت تصاویر به فرمت WebP رو فراهم کرده.

افزونه Imagify یکی از بهترین افزونه های بهینه سازی تصاویر وردپرس، از سه سطح برای کاهش حجم تصویر استفاده می‌کنه:

normal: این متد برای فشرده سازی تصاویر وردپرس بدون افت کیفیت (lossless ) کاربر داره.
Aggressive: در این الگوریتم کیفیت تصاویر تا حدی افت پیدا می‌کنه اما در عین حال این روش فشرده‌سازی قوی‌تر از متد normal هست و افت کیفیت تصاویر آنچنان مشهود نیست.
Ultra: قوی ترین متد فشرده سازی و کاهش حجم تصاویر سایت با این الگوریتم انجام می‌گیره که بدون شک به افت کیفیت تصویر منجر می‌شه.
محدودیتی که راجع به نسخه رایگان این افزونه وجود داره اینه که در هرماه تنها تا 25mb از تصاویر رو می‌تونید بهینه سازی کنید؛ برای رفع این محدودیت باید نسخه پرو imagify رو تهیه کنید.

محیط افزونه کاهش حجم تصاویر وردپرس imagify 
محیط

  • ۰۰/۰۲/۰۲
  • clubnews clubnews

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی