خبر ساز

بروزترین خبر های ایران و جهان

خبر ساز

بروزترین خبر های ایران و جهان

  • ۰
  • ۰

ما به گرمترین روزهای سال رسیده ایم ، روزهایی که اگر مدت زیادی در گرما بمانید و این روزها زیر آفتاب مستقیم و گرم کار کنید ، بیش از حد گرم می شوید و به گوشه ای می خزید. گرمازدگی رایج ترین پدیده در روزهای گرم تابستان است و شما باید خیلی سریع آن را از بدن خارج کنید تا به بدن شما برخورد نکند ، زیرا در صورت گرمازدگی شدید می توانید چند روز در خانه بمانید. بنابراین راه های پیشگیری و درمان گرمازدگی را بدانید تا این روزهای گرم را به طور صحیح و ایمن سپری کنید.

چگونه با “گرمازدگی” کنار بیاییم؟

گرمازدگی چیست؟

اگر مدت طولانی در معرض گرمای شدید باشید ، سیستم تنظیم حرارت بدن نمی تواند این گرمای شدید را تحمل کند و گرمای بیش از حد را دفع کند و دمای بدن افزایش می یابد و به آن گرمای بیش از حد می گویند. دمای انسان معمولاً در حدود ۳۷ درجه است. اگر این دما به ۴۰ درجه برسد گفته می شود که فرد دچار گرمازدگی شدید شده است.

گرمازدگی با تب متفاوت است

حال اگر دمای انسان هم در گرما و هم در تب افزایش یابد ، تفاوت این دو چیست؟ تب به دلیل وجود باکتری و عفونت در بدن ایجاد می شود. هنگامی که بدن شما آلوده می شود. هیپوتالاموس که دمای بدن را تنظیم می کند ، برای از بین بردن عوامل بیماری زا ، دمای بدن را افزایش می دهد. تب در اثر واکنش درونی بدن ایجاد می شود. اما گرمای بیش از حد چنین نیست و به دلیل فشار گرمای خارجی و محیط اتفاق می افتد.

گرمازدگی چگونه است؟

نیش های گرمی قرمز شده و سپس کمرنگ یا کبود می شوند. تنفس آنها کوتاه می شود و به نظر می رسد نفس آنها قطع می شود. نبض آنها ناهموار می زند و اگر دستان خود را روی آنها بگذارید ، احساس می کنید که می سوزند. گرمازدگی باعث سردرد بد می شود. عضلات آنها باریک می شوند و ممکن است چشم هایشان غیرطبیعی به نظر برسد ، زیرا گشاد شدن مردمک چشم یکی از علائم آن است. دستگاه گوارش وی مختل شده و دچار حالت تهوع و اسهال می شود.

علاوه بر علائم بیولوژیکی هذیان ، منجر به گفتار نامناسب و گیج کننده و حتی رفتار پرخاشگرانه و بی نظم می شود و حتی ممکن است در بعضی از آنها تشنج بی حالی وجود داشته باشد که بسیار خطرناک است.

چطور با «گرمازدگی» مقابله کنیم؟

چگونه می توان از گرم شدن بیش از حد جلوگیری کرد؟

۱٫ سبک لباس بپوشید و سعی کنید لباس هایتان از پلاستیک ، طبیعی و نخی باشد. لباس های پلاستیکی در صورت گرم بودن باعث تعریق زیاد و کمبود آب بدن می شوند.

۲٫ حتما از عینک دودی و ماسک صورت استفاده کنید. صورت و سر شما اعضای مهمی هستند که شما را بسیار موثر گرم می کنند.

۳٫ در روزهای آفتابی حتماً لباس 

https://mizbanmovie.ir/چطور-با-گرمازدگی-مقابله-کنیم؟/

  • ۹۹/۱۲/۲۳
  • clubnews clubnews

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی